یک عضو کمیسیون امنیت ملی معتقد است مسئله این است که همه مسئولان به اهمیت این موضوع پی برده‌اند و می‌توانند ساعت در مورد این موضوع صحبت کنند و چیزی که این وسط کم است، عمل کردن به گفته ‌است.
کد خبر: ۸۰۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳ 30 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محمد جواد جمالی نوبندگانی  درباره این که این روزها شاهد هستیم با وجود این که کشور در شرایط خاصی قرار دارد، جریان و گروهی از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا میان آحاد جامعه تفرقه بیاندازند چقدر ضرورت دارد که به یک گفت‌وگو واحد برای عبور از مشکلات برسیم، گفت: امروز مملکت در شرایط خاصی دارد، ما تحریم‌های همه‌جانبه‌ای را تحمل می‌کنیم که بسیار هوشمندانه اعمال شده‌اند به طوری که خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند تاکنون چنین تحریم‌هایی را سابقه نداشته علیه کشور و دولتی وضع کنند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در کنار این تحریم‌ها آمریکا جنگ روانی هم برای ما ترتیب داده‌ که محل بسیاری از معضلات و مشکلات دیگر است.

وی با بیان این‌که امروز ما مشکلات اقتصادی و اجتماعی داریم که باید برای‌شان راهکاری به کار ببندیم، عنوان کرد: معتقدم مسئولان و صاحب نظران کشور بر اساس آن چه وظیفه‌شان است تمامی انرژیشان را باید صرف کنند تا این مشکلات را برطرف و رفع رجوع کنند که راه حل همین است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: آن‌هایی که در کشور صاحب تجربه و جایگاه هستند فقط و فقط به منافع ملی توجه کنند و باید به این نکته توجه داشته باشند که دشمنان ما هوشمندانه عمل می‌کنند و آن‌ها علاوه بر این که باید هوشمند باشند راهکار هم ارائه کنند.

وی یاد آور شد:‌ هنگامی که حضرت امام (ره) تاکید دارند که بین فرق و مذاهب مختلف باید وحدت وجود داشته باشد چرا باید در بین ما تفرقه باشد؟ توقع می‌رود از کسانی که الگوی جامعه هستند در حرف و عمل به‌گونه‌ای عمل کنند تا مردم امیدوار و دشمنان ناامید شوند نه اینکه بر عکسش اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید شرایط کشور درک شود، بیان کرد: امروز ناامنی‌ها را تا پشت مرزهای کشورهای همسایه آورده‌اند و سعی می‌کنند دست به اقداماتی بزنند که محیط را برای ما ناامن کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسائلی همچون معیشت مردم، ازدواج جوانان، مسکن، بانک‌ها، سر و سامان بخشیدن به موسسات مالی، زیر ساخت‌های کشور، بازنشستگان،‌ کشاورزان، رونق بخشیدن به کار صنعت گران و غیره وجود دارد که باید برای‌شان ساز وکاری پیدا شود.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: امروز میلیون‌ها نفر در کشورمان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند مشخصا باید برای زندگی و معیشت این گروه فکر شود.

وی با بیان اینکه در ایران ما به طور متوسط هر ماه سیل و زلزله داریم، گفت: هر کشوری یکی از این موارد را داشته باشد با سختی امورشان را می‌گذارند چه برسد که مانند ما هر ماه دست به گریبان باشند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی درباره این که باتوجه به شرایط باید یک گفتمان بین مسئولان و تصمیم‌گیران کشور صورت‌گیرد،‌ عنوان کرد: همه به خوبی به این امر واقف هستند.

وی تاکید کرد: مسئله این است که همه مسئولان به اهمیت این موضوع پی برده‌اند و می‌توانند ساعت در مورد این موضوع صحبت کنند و چیزی که این وسط کم است، عمل کردن به گفته ‌است.

جمالی نوبندگانی خاطرنشان کرد: باید از خودمان بگذریم و منافع ملی مانند آن روزی که بسیجی، ارتشی و سپاهی در جبهه کنار هم جنگیدند و جان‌شان را دادند باید در اولویت باشد، چه ایرادی دارد که امروز ما درخواست‌هایمان را فدا کنیم؟

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار