نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت به اقشار کم درآمد جامعه، اظهار کرد: این روش صحیحی نیست، چرا که این روش در اقتصاد عاملی در جهت افزایش نرخ بیکاری و گداپروری محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۰۱۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 28 November 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسعود رضایی در مورد اظهارنظر برخی مبنی‌براینکه با لشکری از بیکاران مواجهیم و طبقه متوسط هم در حال سقوط به طبقه پایین جامعه است، گفت: اگر سیر اقتصادی کشور از سال 57 تاکنون را بررسی کنیم، مشاهده می‌کنیم که تورم و نرخ بیکاری رشد داشته است، چرا که وقتی قیمت کالاها را افزایش می‌دهیم نتیجه آن کسر بودجه خواهد بود.

تعداد 816 هزار کارآفرین در کشور وجود دارند

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هم‌اکنون تعداد 816 هزار کارآفرین در کشور وجود دارند در حالی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعداد 250 هزار کارآفرین در کشور فعالیت داشتند، بنابراین کاهش تعداد کارآفرینان به بازار کساد کسب و کار منتهی شده که در پی آن تولید کاهش یافته و نرخ بیکاری افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: افزایش نرخ بیکاری بیانگر میزان فقر در جامعه است، ضمن اینکه با افزایش بیکاری در سطح جامعه فقرا فقیرتر شده و سطح متوسط جامعه نیز که به دلایلی بیکار شده‌اند به جمعیت فقرا اضافه خواهند شد.

ارائه بسته‌های حمایتی عامل گداپروری است

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از ارائه بسته‌های حمایتی از سوی دولت به اقشار کم درآمد جامعه، اظهار کرد: این روش صحیحی نیست، چرا که این روش در اقتصاد عاملی در جهت افزایش نرخ بیکاری و گداپروری محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید مبالغی که جهت ارائه بسته‌های حمایتی بین اقشار کم درآمد جامعه توزیع می‌‎کند را به عنوان سرمایه در اختیار کارآفرینان بگذارد تا فضای کسب و کار بهبود یافته و خط تولید را فعال کنند که در پی آن تعداد زیادی از افراد بتوانند در واحدهای تولیدی مشغول به کار شوند./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار