نان

افزایش قیمت نان در استان مرکزی ممنوع شد

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: گاهی اوقات افزایش قیمیت نان بر مبنای برنامه و اصولی منطقی است، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت نان نداریم
کد خبر: ۷۹۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۵ 24 November 2019
توزیع نان سنگک با سبوس بالا
جواد حسنی با اشاره به آخرین وضعیت خرید و ذخیره‌سازی گندم و دانه‌های روغنی در استان مرکزی اظهار داشت: ۳۰۵ هزار تن گندم در استان خریداری شده است که تا پایان شهریورماه همه مطالبات پرداخت شد، حدود ۲ هزار تن هم دانه روغنی خریداری شد که مطالبات آن هم پرداخت شد.

**کاهش ۴ درصدی خرید گندم در استان مرکزی

وی افزود: نیاز استان به گندم حدود ۱۸۰ هزار تن است، ۳۴ مرکز خرید گندم در سطح استان داریم، در زمینه خریداری گندم نسبت به سال ۹۷ تقریبا ۴ درصد کاهش و نسبت به  سال ۹۶ حدود ۶ درصد افزایش داشتیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی ادامه داد: اکنون کیفیت آرد مطلوب و سن‌زدگی گندم یک درصد بوده و به همین سبب کیفیت آن خوب است و در زمینه آرد مشکلی وجود ندارد.

***استان مرکزی به لحاظ کیفیت جزو ۵ استان برتر کشور است

حسنی تصریح کرد: گندم تولیدشده در استان حدود ۶۵ درصد دیم و ۳۵ درصد آبی است، از نظر تولید گندم در کشور برای نخستین بار رتبه ۹ را در کشور داشتیم و در زمینه کیفیت نان جزو ۵ استان برتر در کشور هستیم.

وی بیان کرد: در زمینه شکر، برنج و روغن هم مشکلی وجود ندارد و بدون محدودیت آماده توزیع در سطح استان هستیم، از ابتدای سال تاکنون حدود ۶ هزار تن توزیع شکر و نزدیک به ۳ هزار تن توزیع برنج داشتیم.

**توزیع ماهانه حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن آرد در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ماهانه حدود ۹ هزار تن آرد یارانه‌ای کامل و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن آرد نیمه یارانه‌ای در سطح استان توزیع می‌شود، در استان حدود ۱۰ کارخانه تولید آرد وجود دارد که تعداد ۶ کارخانه فعال هستند.

حسنی عنوان کرد: در زمینه ذخیره گندم و کیفیت آرد مشکلی وجود ندارد و باتوجه به اینکه خرید آرد نیمه یارانه‌ای از سایر استان‌ها هم محدود شده، این روند برای استان فرصتی است که در زمینه اشتغال و مباحث کیفیت آرد بیشتر از ظرفیت استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برای بهبود کیفیت گندم مخلوطی از استان خوزستان آورده می‌شود، گاهی اوقات افزایش قیمیت نان بر مبنای برنامه و اصولی منطقی است، اما اکنون با توجه به افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت نان نداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار