سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل افزود: بسیج و سپاه متعلق به هیچ باند و گروهی نیست و اعضای این نهاد خود را وامدار هیچ جناحی نمی‌دانند.
کد خبر: ۷۹۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵ 23 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سردار لطف‌الله یداللهی، شنبه در یادواره ۶۰۰ شهید بسیجی شهرستان جهرم افزود: فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفان، ۴۰ سال راهگشای انقلاب اسلامی ایران به ویژه در دوران سختی‌ها و ناملایمات بوده و بسیجیان در هر مرحله‌ای که کشور به آنان نیاز داشته از جمله چند روز اخیر که اغتشاشگران قصد ایجاد ناامنی و اختلال در نظم جامعه داشتند، حضوری فعال داشتند.

وی اضافه کرد: بسیجیان در عرصه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و مقابله با فتنه‌های دشمنان در طول سال‌های انقلاب، جان‌فشانی‌های فراوانی کرده‌اند و این بیانگر آینده‌نگری و دید الهی امام (ره) در تشکیل بسیج مستضعفان است.

بسیج، وامدار هیچ جناحی نیست

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم هم در این یادواره گفت: نقش بسیج در دورانی که کشور با فتنه‌های گوناگون مواجه بود بی بدیل بوده و بسیجیان و پاسداران ولایتمدار این شهرستان نیز در برخورد با فتنه اخیر آمادگی خود را به خوبی نشان دادند.

سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل افزود: بسیج و سپاه متعلق به هیچ باند و گروهی نیست و اعضای این نهاد خود را وامدار هیچ جناحی نمی‌دانند.

وی اضافه کرد: سه مولفه، فرهنگ انقلابی، روحیه بسیجی و مدیریت جهادی از شاخص‌های بسیج است وظرف ۴۰ سال گذشته، هر گاه مدیران و فرمانده‌هان سطوح مختلف مدیریتی از این سه مولفه بهره برده‌اند، شاهد موفقیت و پیشرفت در کارها بوده‌ایم و هرگاه این فرهنگ بسیجی حاکم نبوده است به نتیجه مطلوب نرسیده‌ایم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم ادامه داد: بسیج یک نهاد مردمی و انقلابی است که در دوران دفاع مقدس با ورود به جبهه‌های نبرد، معادلات جنگ را تغییر داد و پس از آن نیز در عرصه‌های سازندگی و خدمت‌رسانی به محرومان کارنامه درخشانی از خود ارائه داد.

توکل گفت: بسیج با روحیه ولایت‌پذیری و تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، سربلند از آن دوران غبارآلود بیرون آمده است.

او بیان کرد: مجموعه بسیج در زمینه‌های گفتمان‌سازی، ترویج فرهنگ بسیجی، روحیه پاسداری از انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی، همچنین خدمات‌رسانی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و فرهنگی به اقشار مردم همواره پیشرو بوده است و اعضای این نهاد هر جا که لازم بوده، گوش به فرمان مولای خود وارد عمل شده و میدان دار پیش برندگی فعالیت های انقلابی بوده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جهرم در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد فرمان تشکیل بسیج مستضعفان از سوی امام (ره) اشاره کرد و افزود: امسال شعار محوری هفته بسیج، ۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت است

به گفته توکل، در هفته بسیج امسال بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه محوری برگزار شده و می‌شود که از جمله آنها برپایی نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله بسیج، گردهمایی بزرگ بسیجیان، تجدید میثاق با شهدا و دیدار با خانواده‌های شهداست .

در ادامه این یادواره، از تندیس شهدای بسیجی شهرستان جهرم رونمایی شد.

به فرمان امام خمینی (ره) در سال 58 روز پنجم آذر به عنوان بسیج مستضعفان نامگذاری شد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار