آیت‌الله دژکام عنوان کرد: تمام افراد در حل مساله مربوط به گرانی، مسئول هستند و همگی باید با این مشکل مقابله کنیم چرا که پیروزی در جنگ اقتصادی زمان‌بر است و این امر پیش از همه بر عهده دانشگاه وحوزه‌های علمیه است.
کد خبر: ۷۹۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۵ 20 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس در شیراز، با قدردانی از زحمات نهادهای مختلف و شورای تامین در کاهش آسیب‌های ناشی از اقدامات آشوبگرانه فرصت‌طلبان اظهار داشت: هیچکس در هیچ جایگاهی از این وضعی که برای مردم پیش می‌آمد، خشنود نیست.

امام جمعه شیراز افزود: دقتی که استاندار فارس در حفظ آرامش داشت، جای تقدیر دارد و در این زمینه باید از اعضای شورای تامین، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج تشکر کرد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه آنارشیسم (هرج و مرج طلبی) در هیچ جای دنیا پذیرفتنی نیست، گفت: حمله به برخی مکان‌ها از جمله تعرض به مساجد و حوزه‌های علمیه اصلا توجیه‌پذیر نیست و باید با این رفتارها به‌ جد برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: گاه ممکن است جلوگیری از هرج‌ و مرج دشوار باشد، با این حال، اگر اقدام نکنیم چیزی باقی نمی‌ماند. از منظر دینی نیز اگر کسی بخواهد نافرمانی مدنی ایجاد کند، خودش اول از همه لطمه می‌خورد.

وی، با تاکید بر اینکه باید گام‌هایی برای جامعه‌پردازی و فرهنگ‌سازی برداشته شود، اظهار داشت: باید راهکاری بیندیشیم تا پیش از آنکه مسائل به شکل حاد بروز کند، بتوانیم آن را کنترل کنیم.
امام جمعه شیراز با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب مبنی بر پیروزی در جنگ سیاسی و امنیتی گفت: اینکه رهبری برای اصلاح مصرف سوخت تاکید می‌کنند، کار کارشناسی در این زمینه صورت گرفته است و سران قوا بر اساس آن، تصمیم‌گیری کرده‌اند و بدان معناست که تکلیف بر همه ما و کسانی که تصمیم‌ساز هستند روشن است و باید برمبنای آن حرکت کنیم.
آیت‌الله دژکام عنوان کرد: تمام افراد در حل مساله مربوط به گرانی، مسئول هستند و همگی باید با این مشکل مقابله کنیم چرا که پیروزی در جنگ اقتصادی زمان‌بر است و این امر پیش از همه بر عهده دانشگاه وحوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: توقع می‌رود دانشگاهیان و مراکز علمی کشور به این مسائل بی‌تفاوت نباشند و ایده و سخنی جدید برای حل مسائل داشته باشند و از دولت و نمایندگان بخواهند به ‌صورت اجرایی، عملی و مدیریتی به این مساله رسیدگی کنند.

واکنش‌ها به اصلاح قیمت بنزین که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از بیست و چهارم آبان ماه ۹۸ به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها این واکنش‌ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد اما در این میان، برخی افراد به اموال عمومی آسیب وارد کردند.

بر اساس اعلام رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز در روزهای گذشته علاوه بر زیان‌های شخصی وارد شده به افراد، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به تاسیسات شهری شیراز خسارت وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار