احمد تنوری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: با اقدامات فعلی، شهر شیراز به بهشت گدایان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۹۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 20 November 2019

مردم شهرداری را متولی می دانند

تابناک فارس به نقل از ایرنا:نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، چهارشنبه در یکصد و دهمین نشست این نهاد در این باره گفت: مردم، ساماندهی متکدیان را وظیفه شهرداری می‌دانند در صورتی که دستگاه‌های دیگری نیز در این زمینه متولی هستند.

ابراهیم صبوری افزود: برای ساماندهی متکدیان در شیراز نباید منتظر کار کرد سایر دستگاه‌ها بود و تا زمانی که همه نهادهای متولی در این زمینه منتظر اقدام یکدیگر باشند، شرایط در این زمینه همانگونه که هم اینک وجود دارد، باقی خواهد ماند.

رویکرد به آسیب‌های اجتماعی باید عوض شود

صبوری، با بیان اینکه باید با دیدگاه حل موضوع به مساله نگاه شود، گفت: با دیدگاهی که اکنون نسبت به متکدیان و معتادان متجاهر وجود دارد این آسیب‌ها حل نخواهد شد و همچنان در شیراز باقی می‌ماند.

متجاهر به کسی گفته می‌شود که کاری خلاف شرع را آشکارا و بی پرده انجام دهد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی از جمله شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی که وظیفه اصلی و مهم در مواجهه با این آسیب‌ها را بر عهده دارند، به گفته مدیران این نهادها بودجه کافی در اختیار ندارند و مردم نیز شهرداری را متولی اصلی برخورد با این آسیب‌ها می دانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: مبارزه با این پدیده‌های شوم نیازمند بودجه زیادی نیست و می‌توان با بودجه‌های اندک و ورود خیران به این عرصه، مشکل را حل کرد.

شیراز نیازمند ساماندهی

سینا بنی زمانی،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز نیز بر این باور است که شیراز به ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر نیاز دارد.

او در این باره گفت: شیراز باید از وجود این آسیب‌های اجتماعی محفوظ شود.

شیراز بهشت گدایان

احمد تنوری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بیان کرد: با اقدامات فعلی، شهر شیراز به بهشت گدایان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شورای شهر شیراز از معدود شهرهای ایران است که آرای مخالف و موافق اعضای آن منتشر نمی‌شود تا مردم بدانند که چه کسانی با طرح‌ها مخالف و یا موافق بوده‌اند.

نحوه ساماندهی متکدیان رای نیاورد

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در پایان نشست این نهاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح نحوه ساماندهی متکدیان که در جلسه امروز (بیست و نهم آبان) این شورا در مورد آن بحث و تبادل نظر شد، در نهایت نتوانست رای اکثریت اعضا را کسب کند.

سعید نظری افزود: چند نفر از اعضای شورای شهر شیراز، طرحی را آماده و امروز برای تصمیم‌گیری به صحن علنی شورا آورده بودند تا بر اساس آن شهرداری شیراز ملزم به تهیه آیین نامه نحوه ساماندهی متکدیان شود.

وجاهت قانونی نداشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: شورای عالی اداری کشور، آیین نامه‌ای در مورد نحوه ساماندهی متکدیان تدوین و ابلاغ کرده است که بر اساس آن، شهرداری با کمک نیروی انتظامی، وظیفه جمع آوری متکدیان را بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: اکثریت اعضای شورای شهر شیراز هم با استناد به آیین نامه‌ یاد شده، به این طرح رای ندادند زیرا این کار را یک نوع موازی کاری می‌دانستند و اینکه در این زمینه تنها باید همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند و نیازی به تهیه آیین نامه دیگری نیست.

نظری اظهار داشت: در آیین نامه شورای عالی اداری کشور آمده که اردوگاهی باید برای ساماندهی متکدیان در شهرها ایجاد شود و وظیفه تامین اعتبار و نگهداری از آن نیز با فرمانداری هاست.

وی ادامه داد: طرحی که امروز برای نحوه ساماندهی متکدیان به شورای اسلامی شهر شیراز ارایه شد، وجاهت قانونی نداشت.

او اضافه کرد: برای ساماندهی معتادان متجاهر نیز قانونی با عنوان ماده ۱۶ تدوین شده که شهرداری وظیفه جمع آوری این افراد را بر عهده دارد، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید هزینه نگهداری آنها را تامین کند و بهزیستی نیز باید مراقبت‌های لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی تاکید کرد: برای ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر، اکنون نیاز است که همه دستگاه‌ها به وظایف قانونی که برای آنها مشخص شده عمل کنند تا شیراز از این آسیب‌های اجتماعی محفوظ بماند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار