مدیر کل انتقال خون استان اصفهان، با اشاره به نیاز روزانه ۴۰۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی در استان، گفت: در روزهای اخیر به دلیل سرما و بارندگی، میزان اهدای خون تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۹۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵ 19 November 2019

مجید زینلی با بیان اینکه سرما و بارندگی های زودهنگام را دلیل اصلی کاهش تعداد اهداکنندگان خون در روزهای گذشته دانست و افزود: هر سال با فرارسیدن ماه های سرد سال، میزان اهدای خون نیز کاهش می یابد اما نیاز مراکز درمانی و بیمارستان های استان به خون و فرآورده های آن به قوت خود باقی است و از مردم می خواهیم با مراجعه به ایستگاه ها و مراکز انتقال خون، نیاز بیماران را تامین کنند.

وی از کاهش ۵۰ درصدی میزان اهدای خون در استان خبر داد و تاکید کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، کسانی که تحت عمل های جراحی قرار می گیرند و مجروحان تصادفات به صورت مستمر و مرتب به خون و فرآورده های آن نیاز دارند و همکاری اهدا کنندگان برای رفع کمبود ذخیره خونی اصفهان به معنای نجات جان این بیماران خواهد بود.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان با تاکید بر آمادگی تمام مراکز ثابت اهدای خون برای خدمت رسانی به اهداکنندگان، گفت: تمام این مراکز از ۷ و نیم صبح تا ۶ و نیم بعدازظهر به صورت یکسره باز هستند، همچنین مراکز ثابت شهرستان های خمینی شهر و چهار راه عاشق آباد اصفهان نیز از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر آماده پذیرش اهداکنندگان خواهند بود.

زینلی همچنین از افتتاح یک مرکز اهدای خون جدید در شهرستان شاهین شهر اصفهان خبر داد و گفت: این مرکز که در بلوار دکتر حسابی، اول فرعی ۹ قرار دارد، از هفته آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه آماده خون گیریاست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار