امیدی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سی هزار تن انار از باغات بارور این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۷۹۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 17 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: در شهرستان ارسنجان ۲۵۰۰ هکتار باغ انار وجود دارد که به علت سازگاری این محصول با شرایط اقلیمی این شهرستان، ارسنجان دومین قطب تولیدکننده انار در استان فارس است.
امیدی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سی هزار تن انار از باغات بارور این شهرستان برداشت شود.
وی ادامه داد: بیشتر ارقام انار این شهرستان رباب، زرد انار، ملس، میخوش، کدرو و سریزدی است که ارقام زرد انار و میخوش بیشتر به مصرف تهیه رب انار و تازه خوری، و ارقام رباب و ملس بخاطر داشتن شکل ظاهری زیبا، پوست کلفت و ماندگاری زیاد بیشتر جنبه صادراتی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: انار این شهرستان به دلیل عدم مصرف سموم و کمترین میزان مصرف کود‌های شیمیایی کاملاً ارگانیک بوده که این محصول یکی از شاخصه‌های جامعه ایمن این شهرستان به شمار می‌آید.
مجید ابراهیمی شهردار ارسنجان هم از برپایی «اولین جشنواره انار ارسنجان، رونق تولید و توسعه پایدار» در این شهرستان خبر داد و گفت: در این جشنواره که با همراهی برخی از فعالان حوزه گردشگری برپا شده، سعی در معرفی محصولات بومی این شهرستان برای رونق تولید و توسعه پایدار شده است.
وی افزود: در این نمایشگاه ارقام مختلف انار، محصولات فرآوری شده این میوه و نیز سایر تولیدات بومی این شهرستان عرضه می‌شود.
این جشنواره تا پایان آبان ماه در سالن تربیت بدنی شهرستان ارسنجان برپاست.
ارسنجان در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، انار ، ارسنجان ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار