مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ثبت‌نام ۶ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای شهر جدید صدرا به‌زودی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۷۹۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:حبیب‌الله طاهرخانی پیش از ظهر امروز در اجلاس مدیران صنعت ساختمان جنوب کشور با اشاره به ساخت 25 هزار واحد مسکونی جدید در شهر جدید صدرا اظهار داشت: ثبت‌نام 6 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای این شهر به‌زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطب طرح اقدام ملی مسکن قشر متوسط جامعه است و وزارت راه و شهرسازی برنامه مجزایی برای اقشار کم درآمد در دستور کار قرار داده که در آینده اعلام می‌کند، گفت: متقاضیان استفاده از این طرح باید حداقل 10 درصد هزینه ساخت و 15 درصد هزینه را به عنوان آورده تامین کنند.

وی با بیان اینکه برای اینکه این طرح به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود در این طرح برخلاف مسکن مهر هیچ پروژه‌ای اجرا نخواهد شد مگر آن که متقاضی داشته باشد، عنوان کرد: در طرح مسکن مهر ابتدا پروژه تعریف و اجرا می‌شد و سپس متقاضیان اقدام به ثبت‌نام می‌کرد و همین موضوع سبب شد که در این طرح 90 هزار واحد مسکونی متقاضی نداشته باشد و این رقم هم اکنون پس از واگذاری تعدادی از واحدها به 19 هزار واحد رسیده است.

 

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه طرح مسکن مهر بزرگ‌ترین مداخله دولت در بازار مسکن بود که 2 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی در این طرح ساخته شد که تلاطم جدی در بازار مسکن به وجود آورد، عنوان کرد: طرح اقدام ملی مسکن برنامه دولت برای تحرک به بازار مسکن و خانه دار کردن مردم است.

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، آورده ما زمین و پروانه ساختمانی است، افزود: مجری این طرح بخش خصوصی است زیرا در مورد بازده سرمایه بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی از حساسیت بیشتری برخوردار است.

برچسب ها: مسکن ملی ، شیراز ، صدرا ، ثبت نام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار