یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف برخی از مواد غذایی نقش مهمی در رفع بی خوابی و داشتن خوابی آرام و باکیفیت دارد.
کد خبر: ۷۹۷۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خدیجه رحمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره مواد غذایی مفید برای رفع بی خوابی اظهار کرد: مطالعات نشان داده است که مصرف شیر گرم نیم ساعت قبل از خواب تاثیر بسیار خوبی در رفع بی خوابی و داشتن خوابی آرام دارد؛ استفاده از شیر گرم در آرامش و خواب کودکان هم بسیار مفید و تاثیر گذار است.

تاثیر فوق العاده مصرف بادام و گردو در رفع بی خوابی
وی بیان کرد: استفاده روزانه یک واحد از مغز‌ها در عصرانه برای رفع بی خوابی بسیار موثر است، بنابراین مصرف یک مشت یا ۳۰ گرم از مغز‌هایی مانند بادام و گردو توصیه می‌شود، بادام و گردو حاوی ملاتونین هستند، این ماده هورمون مخصوص خواب است و هنگامی که فرد احساس خواب آلودگی دارد یعنی این هورمون در بدن افزایش می‌یابد.

رحمانی گفت: مصرف پنیر موجب افزایش سروتونین می‌شود که یکی از ترکیبات شیمیایی مفید است و به آرامش کمک می‌کند؛ همچنین مصرف سایر لبنیات کم چرب از جمله شیر و ماست در بی خوابی موثر هستند.

مواد غذایی مفید در رفع بی خوابی/ اگر اختلال خواب دارید مصرف این میوه خوشمزه را فراموش نکنید

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: غذا‌های غنی از تریپتوفان از جمله انواع گوشت و غذا‌های دریایی نقش مهمی در بهبود کیفیت خواب و رفع کم خوابی دارند.

وی بیان کرد: استفاده از کربوهیدرات‌های پیچیده از جمله غلات کامل و حبوبات می‌تواند گزینه مناسبی باشد برای افرادی که دچار کم خوابی هستند.

میوه‌های مفید در رفع بی خوابی
رحمانی گفت: برخی از میوه‌ها دارای ملاتونین بوده که به خواب کمک می‌کنند و در رفع بی خوابی موثر هستند؛ میوه‌هایی مانند آلبالو، آناناس، مرکبات و کیوی منابع خوبی در این زمینه به شمار می‌روند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهند اگر افرادی که دچار اختلالات خواب هستند، هر شب قبل از خواب ۲ عدد کیوی مصرف کنند بعد از یک ماه به دوره خوابشان یک ساعت اضافه می‌شود.

وی گفت: سایر سبزیجات و میوه‌هایی که حاوی آنتی اکسیدان هستند از جمله مرکبات، کیوی، توت فرنگی و سبزیجاتی مثل هویج و کدو تنبل باعث بهبود کیفیت خواب و رفع بی خوابی می‌شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی در پایان بیان کرد: استرس یکی از موانع خواب راحت و ایجاد کننده بی خوابی است؛ بنابراین استفاده از مواد غذایی آنتی اکسیدانی می‌تواند در این زمینه بسیار کمک کننده باشد و بی خوابی را رفع کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار