از ابتدای فصل پاییز تاکنون در استان فارس، ۴۲ نفر در دام «قاتل خاموش» گرفتار شدند.
کد خبر: ۷۹۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:بهناز رستگارفر معاون اورژانس استان فارس گفت: از ابتدای مهر تاکنون، ۴۲ مورد دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته است.

او افزود: ۴۷ درصد از قربانیان پس از اقدامات درمانی در محل به صورت سرپایی درمان شدند و ۴۱ درصد از قربانیان نیز به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

رستگارفر با اشاره به افزایش نگران کننده شمار قربانیان گاز مونوکسیدکربن عنوان کرد: از ابتدای مهر تاکنون، پنج مورد بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست داده اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه اورژانس فارس، ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

او بیشترین درصد آمار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن را مربوط به شهرستان های شیراز، مرودشت و نی ریز عنوان کرد.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه با بیان نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شامل سَر دَرد، حالت تهوع، تنگی نفس، ضعف و بی حالی، سَرگیجه و از دست دادن هوشیاری، تاکید کرد: چنانچه فردی در حالت بروز نشانه های اولیه مسمومیت، دچار این نمونه عوارض شد، نیاز است به فضای آزاد انتقال یابد تا از پیشرفت مسمومیت جلوگیری شود و سپس به سرعت با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار