ذخائر تمام گروه‌های خونی در استان فارس کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۹۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 13 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل انتقال خون فارس گفت: با توجه به سرد شدن هوا و کاهش مراجعه اهدا کنندگان و نیاز مستمر بیماران استان به خون و فرآورده‌های خونی خصوصا پلاکت ، از مردم برای اهدای خون دعوت می‌شود.
ترابی با اشاره به این که ذخایر گروه های خونی اکنون به وضعیت بحرانی رسیده است ، افزود: حضور اقشار مختلف مردم نوعدوست استان فارس برای اهدای خون ضروری است.
وی با بیان اینکه مراکز خون گیری آماده مشارکت مردم برای این کار خداپسندانه هستند، اظهارداشت: انتقال خون فارس به صورت هفتگی نیازمند ۷۰۰ واحد خون است که بتواند از آن‌ها پلاکت، پلاسما و دیگر فرآورده‌های خونی را فراهم کند.
مدیرکل انتقال خون فارس افزود: بیماران صعب العلاج، تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و بیماری‌های خاص با مشکلات انعقادی در همه گروه‌های خونی نیازمند فرآورده‌های پلاکت و پلاسما هستند.
ترابی تصریح کرد: مراکز خون گیری مرحوم دکتر حق شناس واقع در میدان نمازی و قوامی از ساعت هشت صبح تا ۲۰ شب آماده خون گیری است.
فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی وعروقی، پر مصرف کننده‌ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار