وی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ روانی را آغاز کرده‌اند، گفت: با محاصره اقتصادی ملت ایران، منافقان نیز از درون موج‌سواری می‌کنند و با ایجاد دلسردی در مردم آن‌ها را ناامید می‌سازند.
کد خبر: ۷۹۶۲۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 11 November 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شیخ عبدالواحد خواجوی در مراسم هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) که در مسجد اهل سنت شیراز برگزار شد، بیان داشت: اتحاد اسلامی یکی از آرزوهای دیرین امت اسلام است وهیچ مسلمان آگاه و دلسوزی نیست که شکوفایی تمدن اسلامی و مجد وعظمت این دین را نخواهد.

امام جمعه اهل سنت شیراز عامل عظمت و شکوفایی مجدد تمدن بزرگ اسلامی را در گرو وحدت و انسجام همه مذاهب اسلامی در عمل به قرآن کریم و پایبندی به سنت پیامبر (ص) و بازگشت به هر دو نص دانست.

شیخ خواجوی منظور از وحدت اسلامی را پایبندی به احکام خاص هر مذهب در دین اسلام و همزمان همسویی و تابعیت در روابط اجتماعی، سیاسی، نظامی و فرهنگی مصالح دین و امت پیامبر (ص) خواند.

وی بیان کرد:‌مقصود از وحدت این نیست که هریک از این مسلمانان دست از عقاید خود بردارند بلکه همه مسلمانان در سراسر جهان در همه جزئیات دین با هم منسجم باشند؛ به‌گونه‌ای که هیچ اختلافی در اعتقادات و احکام فقهی راه نیابد.

وحدت حقیقی با چنگ زدن به ریسمان الهی حاصل می‌شود

این عالم دینی با اشاره به برخی حدیث‌های نبوی در خصوص وحدت جامعه اسلامی، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب وحدت را عامل قدرت و تفرقه را موجب سستی دانسته‌اند و وحدت جهان اسلامی برای ایشان آرمانی بزرگ تلقی می‌شد که در گرو دو نکته باهم بودن و اعتصام به ریسمان حق است؛ چراکه بدون چنگ زدن به ریسمان الهی وحدت حقیقی حاصل نمی‌شود.

وی افزود: در دیدگاه رهبری نیز انسجام اسلامی به معنای فهم درد مشترک، دشمنی‌های مشترک و ظرفیت‌های مشترک است و در این یکنوایی و همدلی است که وحدت عینیت می‌یابد.

امام جمعه اهل سنت شیراز عنوان کرد: ملت اسلامی، چه شیعه و چه سنی دشمنان مشترک دارند که نه دلسوز شیعه هستند و نه دلسوز اهل سنت؛ بلکه سعی آنان بر این است که در وحدت و یکرنگی ما خدشه وارد کنند و بدین‌طریق از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.

شیخ خواجوی هدف مستکبران از ایجاد تفرقه در بین امت را از بیخ و بن برکندن درخت اسلام و خشکاندن ریشه آن و نیز غارت منابع کشورهای اسلامی دانست و اضافه کرد: ارتباط با خدا و عمل به احکام قرآن ‌و سنت رسول‌الله و پذیرفتن داوری آن دو به هنگام بروز اختلافات راه‌حل جلوگیری از این اندیشه است.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت در استان فارس گفت: خداوند برای هدایت و نجات و رستگاری بندگان و قرار دادن انسان‌ها و جوامع بشری در مسیر وحدت و انسجام اسلامی بر پیامبر (ص) قرآن مجید را نازل و به جهانیان عرضه کرد.

 

 

تقوا ملاک ارزش انسان‌هاست

همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم بیان کرد: رسیدن به نقطه‌ای که عزت مسلمانان و سربلندی امت اسلامی را به همراه داشته باشد، در فضایی که دشمن در پی تفرقه و اختلاف است، با رعایت دستورات پیامبر (ص) میسر می‌شود.

آیت الله لطف الله دژکام با بیان اینکه تقوا ملاک ارزش انسان‌هاست، افزود:اینکه در مسجد مسلمانان خوبی باشیم اما در کوچه و بازار خلاف فرمان خدا کنیم، باعث ایجاد فسادی می‌شود که سبب فریب‌خوردن از دشمنان می‌شود.

امام جمعه شیراز گفت: اینکه هر روز از کابل تا شمال آفریقا شاهدیم که مسلمان، مسلمان را می‌کشد، در اسلام پذیرفته شده نیست و این خون در پیشگاه خداوند بی‌پاسخ نمی‌ماند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: امروز مشکلاتی در جامعه اسلامی ما وحود دارد و گرفتاری‌های مالی و اقتصادی هست؛ اما باید برای خدا تلاش کنیم که حل شود.

وی با بیان اینکه کلیات مساله وحدت در چهار دهه انقلاب اسلامی روشن شده است، گفت: با این حال همگی باید در فضایی که رشد امت اسلامی در آن است، برای رسیدن به کنه این مفهوم تلاش کنیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: وحدت باعث می‌شود تحریم اقتصادی دشمن بی‌نتیجه بماند و زور هیچ ابرقدرتی به این ملت نرسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه پیامبر اسلام به صداقت و امانتداری سفارش می‌کند، گفت: یکی از تفاسیر امانت ولایت است. امروز امانتی بر دوش ماست که ولایت ولی امر مسلمانان در کشورمان است و همه باید نسبت به او مطیع باشیم؛ چراکه به نفع اسلام و مسلمین است.

وی اهمیت به نماز و عبادت و خوش‌رفتاری با همسایگان را راهکاری برای ایجاد وحدت و محکم کردن و رابط بین مردم دانست.

 

الگو قرار دادن پیامبر راهکار رهایی از محاصره اقتصادی است

در این مراسم، مدیر مجتمع دینی فرهنگی امام شافعی شهرستان اوز نیز عنوان کرد: با نگاهی به کشورهای اسلامی یمن را در حال احتضار، افغانستان، سوریه، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی را در حال هرج و مرج می‌بینیم.

شیخ محمد صالح انصاری افزود: جهان اسلام را فتنه گرفته است و شبیه این فتنه‌ها در شوال سال پنجم هجری رخ داده بود، جایی که همه دشمنان اسلام بسیج شده بودند و مدینه را به محاصره خویش در آورده بودند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان جنگ روانی را آغاز کرده‌اند، گفت: با محاصره اقتصادی ملت ایران، منافقان نیز از درون موج‌سواری می‌کنند و با ایجاد دلسردی در مردم آن‌ها را ناامید می‌سازند.

این عالم اهل سنت، محاصره اقتصادی کشور را راهکار استکبار برای تسلیم‌شدن مردم در برابر آنان دانست و افزود: قرآن روش مقابله با وضعیت موجود را الگوقرار دادن پیامبر (ص) عنوان کرده است.

شیخ انصاری بیان کرد: قرآن سنگر خانواده را مهم‌ترین جایگاهی می‌داند که اگر به آن هجمه وارد شد، کار تمام است.

وی تاکید کرد: اگر سنگر خانواده را محکم نگاه داریم دشمن هرگز توان دخول به کشور ما را نخواهد داشت؛ اما متاسفانه تاکنون به آن به‌درستی نپرداخته‌ایم.

امام جمعه اهل سنت جنوب فارس حفظ مرزها را در گرو حفظ خانواده دانست و اظهار کرد: مدرسان دین باید مراقب کلام و گفتارشان باشند مبادا آلت دست دشمن شوند؛ آنجا که با سخنان خود فتنه ایجاد کنیم یا سبب تفرقه شویم، آب در آسیاب دشمن ریخته‌ایم و دل پیامبر (ص) را نیز آزرده‌ایم.

 

معیار گزینش در ناجا پایبندی به اسلام، فارغ از شیعه و سنی بودن است

فرمانده ناجا استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه دشمن به شکل‌های مختلف در میان مردم رخنه می‌کند، افزود: فرماندهان نیروی انتظامی فارغ از شیعه و سنی بودن در مرزها خدمت می‌کنند و تنها معیار برای گزینش آنان اسلام است.

سردار سرتیپ دوم رهام‌بخش حبیبی افزود: به‌راه‌انداختن جنگ‌های داخلی بین رهروان این مذاهب راهکار آنان بود و طی سه دهه آرامش مردم را بر هم زدند تا مردم به جایی رسیدند که دین را رها کردند تا به آرامش برسند.

وی پیام‌های رهبری را خنثی‌کننده توطئه دشمنان عنوان کرد و گفت: هرکس سخن از تفرقه به میان‌ آورد به هر شکل با اسلام مخالف است.

هفته‌ وحدت حدفاصل ولادت نبی اکرم (ص) در ۱۲ ربیع‌الاول به روایت اهل سنت و ۱۷ ربیع‌الاول به روایت شیعیان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار