ایسنا/کرمانشاه جشن از "مسجد تا مسجد" به مناسبت هفته وحدت در دو مسجد "حاج شهبازخان" و مسجد "شافعی" کرمانشاه برگزار شود.
کد خبر: ۷۹۶۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 11 November 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مهدی عبدالمالکی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برگزاری این جشن در روز سه شنبه(21 آبان)، گفت: شروع این مراسم راس ساعت 15:30 در مسجد "حاج شهبازخان" که یکی از قدیمی‌ترین مساجد شهر کرمانشاه محسوب می‌شود، خواهد بود.

وی افزود: قرار است در این مسجد تاریخی با حضور اقشار مختلف مردم، برنامه جشن و شادی به مناسبت هفته وحدت و بویژه ولادت باسعادت پیامبر اعظم(ص) برگزار شود.

عبدالمالکی تصریح کرد: در کنار برنامه های جشن و شادی، کارشناسان گردشگری در این برنامه به معرفی بنای تاریخی مسجد خواهند پرداخت و به نوعی مردم کرمانشاه را با این مکان تاریخی شهرمان آشنا می‌کنند.

وی افزود: در ادامه مراسم، جمعیت حاضر در مسجد از دل بازار تاریخی کرمانشاه به سمت مسجد "شافعی" دیگر مسجد تاریخی شهرمان که متعلق به اهل سنت است، پیاده روی خواهند داشت و در طول مسیر راهنمایان گردشگری به معرفی بازار تاریخی کرمانشاه نیز می‌پردازند.

این مسئول ادامه داد: در مسجد "شافعی" نیز مراسم مولودی خوانی و دف نوازی برپا خواهد بود و در این مسجد نیز در کنار جشن و شادی، معرفی از این مکان تاریخی توسط کارشناسان گردشگری صورت خواهد گرفت.

به گفته عبدالمالکی انجمن تاریخی دانشگاه رازی و انجمن راهنمایان گردشگری و نیز ستاد مردمی کرمانشاه 2020 در برگزاری این جشن همکاری دارند.

وی در پایان یادآور شد: حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است و از اقشار مختلف دعوت می‌شود با حضور گرم خود به این مراسم جشن و شادی رونق دهند.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار