مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: پیش بینی می‌شود از ۳۵ هکتار به طور متوسط سه کیلو و در مجموع بیش از ۱۰۰ کیلو زعفران خشک در این شهرستان تولید شود.
کد خبر: ۷۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶ 07 November 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رحیمی از آغاز برداشت گل‌های زعفران از مزارع این شهرستان خبر داد و افزود: پیش بینی می‌شوداز هر هکتار به طور متوسط سه کیلو و در مجموع بیش از ۱۰۰ کیلو زعفران خشک در این شهرستان تولید شود.

او افزود: برداشت زعفران در این شهرستان از اوایل آبانماه آغاز و تا حدود ۱۵ تا ۲۰ روز ادامه دارد.

رحیمی با بیان اینکه کشت زعفران در مرودشت در حال افزایش است، تصریح کرد: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است و در سال‌های اخیر کاشت آن در مرودشت به ۳۵ هکتار رسیده که ۳۲ هکتار آن بارور است و مابقی در سال آینده بارور می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت با بیان اینکه در سال‌های اخیر با ایجاد برنامه‌هایی مبنی بر تکیه بر اقتصاد بدون نفت، حمایت‌های زیادی از تولید و گسترش زعفران انجام شده است خاطر نشان کرد: دولت در همین راستا به پرداخت تسهیلات کم بهر و یارانه پیاز زعفران اقدام کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه زعفران تولید شده در مرودشت به لحاظ شرایط آب و هوایی از نظر عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی برخوردار است افزود: زعفران در مرودشت دارای گواهینامه ICM یا نشان حداقل مصرف سموم است و با نشان تجاری (برند) در یک فروشگاه تخصصی به بازار عرضه می‌شود.

او به زنجیره تولید تا مصرف زعفران در مرودشت نیز اشاره و عنوان کرد: تولید و عرضه زعفران در مرودشت برای بیش از ۴۰۰ نفر کارآفرین فرصت شغلی ایجاد کرده است.

مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

برچسب ها: برداشت ، زعفران ، مرودشت ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار