نماینده مردم شیراز به عواقب خطرناک فساد برای کشور اشاره و تصریح کرد: شاید بیشتر سرگرم مبارزه با فسادهای ریز باشیم، اما فسادهای کلان است که لطمه‌های سنگینی به کشور می‌زند که بایستی این مسیرها بسته شود.
کد خبر: ۷۹۴۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 05 November 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:بهرام پارسایی  به راهکارهای مبارزه با فساد در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که مردم نسبت به آن شکایت دارند، همین فسادهایی است که در حوزه‌های گوناگون شکل می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: اینکه با افراد فاسد برخورد شود کار بسیار خوبی است، اما باید آن مسائلی که زمینه فساد را فراهم می‌کنند تا مفسدان به بیت‌المال دست اندازی کنند ریشه یابی کرد و ریشه آنها را خشکاند.

فسادهای کلان لطمات سنگینی به کشور وارد می‌کند

نماینده مردم شیراز به عواقب خطرناک فساد برای کشور اشاره و تصریح کرد: شاید بیشتر سرگرم مبارزه با فسادهای ریز باشیم، اما فسادهای کلان است که لطمه‌های سنگینی به کشور می‌زند که بایستی این مسیرها بسته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: شفاف سازی در امر مسائل مالی از عوامل مهم عدم شکل‌گیری فساد در کشور است؛ یعنی از صفر تا صد مسائل مالی در حوزه‌های مختلف باید به صورت شفاف به آن پرداخته شود، بنابراین یکی از درآمدهای اصلی کشور ما در حوزه نفت و گاز و مشتقات ناشی از آن است و اگر صفر تا صد آن شفاف باشد، مسلما افراد رانت‌خوار و سودجویی مثل بابک زنجانی نمی‌توانند فرصت طلبی کنند یا اینکه سیستم بانکی ما و تسهیلاتی که داده می‌شود همه این‌ها اگر شفاف باشد ما شاهد چنین فسادهایی در کشور نخواهیم بود.

شفاف نبودن مسائل عامل اصلی بروز فساد در کشور است

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: معتقدم که شفاف نبودن مسائل عامل اصلی بروز فساد در کشور است؛ بنابراین مبارزه با فساد باید به صورت تخصصی صورت بگیرد نه اینکه به شکل سیاسی پیش برود؛ یعنی در امر مبارزه با فساد افراد باید به صورت یکسان دیده شوند که رعایت چنین مسائلی راهکار اصلی مبارزه با فساد و مفسدان است.

پارسایی اظهار کرد: فساد فقط این نیست که افراد می‌آیند دزدی و رانت‌خواری می‌کنند؛ معتقدم تبعیض‌هایی که در توزیع بودجه و همچنین در پرداختی کارمندها و بازنشستگان وجود دارد، این‌ها به نوعی فساد به شمار می‌روند.

باید با ریشه اصلی فساد در حوزه‌های مختلف برخورد شود

وی به مسیر اصلی مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: شفاف سازی و برخورد با ریشه‌های فساد می‌تواند از راه‌های اصلی مبارزه با فساد باشد؛ یعنی به عنوان مثال بابک زنجانی و مدیران بازداشت شده شرکت‌های خودرسازی شاید ریشه اصلی فساد در آن مقوله ای که الان محاکمه شده‌اند، نباشند؛ ناگفته نماند که این افراد مفسد هستند، اما ریشه اصلی فساد را باید پیدا کرد و با آن برخورد شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه افزود: چند ده هزارمیلیارد تومان پول گم شده در خودروسازی‌ها داریم که باید مشخص شود این کارها را چگونه انجام داده‌اند./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار