مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با ظرفیت‌های عظیم پزشکی، پایتخت گردشگری پزشکی ایران محسوب می‌شود و می‌تواند درآمد ارزی بالایی را وارد استان و کشور کند گفت: مبنای آمار ورود گردشگران سلامت به استان، تعداد پرواز‌هایی است که با ایرلاین‌های داخلی و خارجی به فارس در شش ماهه اول امسال انجام شده است.
کد خبر: ۷۹۴۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ 05 November 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به اینکه شهر تاریخی و فرهنگی شیراز با ظرفیت‌های عظیم پزشکی، پایتخت گردشگری پزشکی ایران محسوب می‌شود و می‌تواند درآمد ارزی بالایی را وارد استان و کشور کند گفت: مبنای آمار ورود گردشگران سلامت به استان، تعداد پرواز‌هایی است که با ایرلاین‌های داخلی و خارجی به فارس در شش ماهه اول امسال انجام شده است.
 مصیب امیری، با اشاره به حضور نزدیک به ۳۰هزار گردشگر سلام تدر نیمه اول امسال در استان فارس، گفت: عمده این گردشگران از کشور عمان وارد شیراز شده‌اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس ادامه داد: پرواز‌های شرکت سلام ایر و دو شرکت داخلی به طور معمول در هر پرواز ۱۸۰ مسافر دارند که ۹۰ درصد از آن‌ها عمانی هستند و برای انجام امور درمانی وارد فارس و شیراز می‌شوند.
به گفته امیری، بیمارستان‌های تخصصی- فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا، اردیبهشت، خدادوست، دنا، کوثر، مرکزی شیراز، فرهمندفر، مادر و کودک غدیر جز بیمارستان‌های بین الملل شیراز هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی فارس با تاکید بر کیفیت بالای خدمات درمانی در شیراز، ادامه داد: بیش از ده‌ها بیمارستان مجهز تخصصی و فوق تخصصی همچون پیوند اعضای ابوعلی سینا، اردیبهشت، خدادوست، دنا، کوثر، مرکزی شیراز، فرهمندفر و مادروکودک غدیر خدماتی از جمله پیوند اعضا، آنژیوپلاستی عروق مغزی و کبدی، شیمی درمانی و پرتودرمانی جهت انواع سرطان‌ها، جراحی‌های مختلف چشم با استفاده از پیشرفته‌ترین امکانات و متد‌های روز دنیا، جراحی‌های پیشرفته قلب و عروق، خدمات ارتوپدی و تعویض مفاصل ران و زانو، درمان ناباروری به شیوه‌های متنوع در زنان و مردان و انجام IVF وعمل‌های زیبایی متنوع و ارائه خدمات پوست و مو و استفاده از برترین تکنیک‌های لاغری را به گرداشگران داخلی و خارجی ورودی به شیراز ارائه می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: شهر شیراز دارای ۳۵۳ واحد اقامتی شامل "هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی، خانه مسافر" با ۱۷ هزار و ۱۱۷ تخت و ۱۲ شرکت فعال در حوزه توریسم درمانی است.
اداره کل میراث فرهنگی فارس متولی فراهم کردن خدمات اقامتی- پذیرایی- رفاهی گردشگران سلامت و صدور مجوز فعالیت شرکت‌های خدمات مسافرتی در زمینه توریسم درمانی و دانشگاه علوم پزشکی شیراز متولی توسعه ساز و کار‌های مرتبط با درمان گردشگران است
مدیرکل میراث فرهنگی فارس قبلا گفته بود که در نیمه اول امسال ۳۰ هزار گردشگر سلامت به این استان سفر و خدمات پزشکی تخصصی و فوق تخصصی دریافت کرده‌اند؛ اما دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که هیچ سامانه‌ی مشخصی برای ثبت آمار گردشگران سلامت، به شکل تفکیکی وجود ندارد.
نه تنها در استان فارس بلکه کشور هیچ سایت و مرجع رسمی برای مشخص کردن تعداد مسافرانی که برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی از کشور‌های خارجی به ایران سفر کرده باشند، وجود ندارد و هنوز مسیری برای مشخص شدن تعداد مراجعات به تمام مراکز خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی پزشکی اعم از دولتی و خصوصی، تعریف نشده است؛ اگرچه آمار‌هایی در خصوص مراجعه کنندگان به مراکز درمانی دولتی وجود دارد، اما این آمار‌ها بعضا از مبادی مختلفی اعلام و منتشر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار