مدير كل استاندارد فارس درخصوص استفاده از بخاری های گاز سوز استاندارد هشدار داد.
کد خبر: ۷۹۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مدیر کل استاندارد فارس گفت: براساس گزارشات واصله استفاده نا مناسب از وسایل گازسوز بویژه بخاری‌های گازی همزمان با شروع فصل سرما متاسفانه خطرات جبران ناپذیری برای شهروندان بوجوداورده است.

او افزود: عدم نصب مناسب بخاری‌های گازی و استفاده از مسیر‌های طولانی افقی دود کش و استفاده از زانو‌های اضافی و همچنین عدم کنترل مسیر خروج گاز‌های منو اکسید کربن ودر برخی موارد معیوب بودن وسایل گازسوز باعث خطرات جبران ناپذیر می‌شود که میتوان با رعایت نکات ایمنی از بروز این خطرات جلوگیری بعمل آورد.

رهنما به مردم توصیه کرد قبل از استفاده از وسایل گاز سوزدارای نشان استاندارد به وجود و سالم بودن تجهیزات ایمنی در بخاری‌های گازی از جمله ترموکوپل، سنسور حرارتی حساس به اکسیژن ods و گاونر (وسیله تنظیم فشار گاز) اطمینان حاصل کنند ودر صورت وجود مشکل به تعمیر کار مجاز مراجعه نمایند.

او بر عدم استفاده از بخاری‌های بدون دود کش در اتاق‌های خواب، حمام‌ها، زیر زمین‌ها و فضا‌های بسته تاکید کرد و افزود: استفاده از این بخاری‌ها به شرطی که دارای نشان استاندارد و آدرس دقیق سازنده باشند صرفا در فضا‌هایی که راهی به فضای آزاد دارند مانند سالن‌های بزرگ و یا مغازه‌هایی که معمولا درب آن‌ها باز می‌باشد مجاز است.

به گفته مدیر کل استاندارد فارس، به هیچ عنوان نباید وسیله گاز سوز بویژه بخاری را حتی برای چند لحظه بدون دود کش روشن کرد ودر صورت رعایت شرایط استاندارد شعله بخاری بایستی به رنگ آبی بسوزد و برای اطمینان از باز بودن مسیر دود کش میتوان با لمس مسیر دود کش و احساس گرم بودن آن از باز بودن مسیر یقین حاصل کرد ودر غیر اینصورت بایستی فورا بخاری را خاموش و نسبت به رفع مشکل اقدام نمود.

او همچنین تاکید کرد اگر قرار است یک بخاری برای اولین بار روشن شود توجه شود حداقل چند ساعت قبل از خواب از درست سوختن شعله آن و انتقال گاز‌های منو اکسید کربن به بیرون از فضای اتاق خواب اطمینان حاصل گردد و از خوابیدن فوری در چنین فضا‌هایی خودداری شود.

رهنما از مردم خواست در صورت مشاهده تولید ویا عرضه وسایل گاز سوز بدون نشان استاندارد و یا آدرس سازنده مراتب را به اداره کل استاندارد گزارش نمایند؛ و برای اطمینان ازاصالت کالا کد ده رقمی زیرعلامت استانداردرابه سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال و درصورت تایید اقدام به خرید کالا کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار