بر اساس پیش بینی ها، امسال 305 هزار تن انار در استان فارس تولید خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۲۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 30 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا:مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس رتبه نخست سطح زیر کشت انار در کشور دارد، گفت: پیش‌بینی می شود امسال 305 هزار تن انار در این استان تولید شود.

مجیدرضا پاکاری با بیان اینکه برداشت انار از اوایل شهریور آغاز شده و تا اواسط آذرماه ادامه دارد، افزود: ارقام زودرس از اوایل شهریور تا اوایل مهر، رقم میان رس از هفتم مهرماه تا اواخر مهرماه و ارقام دیررس از اوایل آبان تا اواسط آذر ماه برداشت می‌شود.

به گفته وی سطح زیر کشت انار در این استان ۲۲ هزار و ۷۰۰ هکتار و بهترین ارقام استان شامل رباب، شیرین شهوار، حسین آقایی، کدرو، اشکفتو داراب، بریت و درگزی است.

این مقام مسئول عمده شهرستان های تولید کننده انار در فارس را نی ریز، داراب، استهبان، شیراز، جهرم، مرودشت و ارسنجان برشمرد و ابراز داشت: علاوه بر تامین نیاز انار استان، این محصول به سایر استان‌ها و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به فعالیت سه صنایع فرآوری در این استان، گفت: بخشی از انار برای فرآوری به صنایع مزرعه سبز در شهرستان نی‌ریز با ظرفیت دو هزار تن کنستاره انار در سال، شرکت عصر انار در منطقه قطرویه نی‌ریز ظرفیت ۳۰ تا ۵۰ تن انار و رب انار در روز و شرکت مروارید سبز در ارسنجان ۷۰۰ تن رب انار و آب انار در سال، ارسال می‌‌شود.

پاکاری با بیان اینکه کمبود آفات، طمع ملس و خوش رنگی دانه، هسته ریز و پوست از ویژگی‌های بارز انار این استان، تاکید کرد: 85 درصد انار فارس به صورت محصول سالم تولید می‌شود.

 

برچسب ها: تولید ، انار ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار