مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل پایگاه انتقال خون ایلام گفت: زائران مصدوم و بستری در مراکز درمانی این استان هزار و ۳۰۰ واحد خون و فرآورده های خونی در ایام اربعین دریافت کردند.
کد خبر: ۷۹۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 28 October 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر سحر سنایی اظهار داشت: از این مقدار خون مصرف شده ۱۰۰ واحد از پایگاه انتقال خون لرستان به عنوان یکی از استان های معین ایلام برای تامین خون مورد نیاز زائران مصدوم تامین شد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در این مدت نیاز عمده استان ایلام تامین خون برای گروه بی مثبت بود، مقدار خون درخواستی از سوی پایگاه انتقال خون استان لرستان در ۲ نوبت تامین شد.

دکتر سنایی یادآور شد: استان ایلام علاوه بر تامین خون بیماران نیازمند دریافت خون چون هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، سزارین و نیز مجروحان ایام اربعین، ۲۰۰ واحد خون و فرآورده خونی مازاد را برای استان خوزستان ارسال کرد.

وی اضافه کرد: پایگاه انتقال خون استان ایلام در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۹ مهرماه با تامین خون و فرآورده های خونی مراکز بیمارستانی به زائران اربعین خدمات رسانی کرد و در این زمینه با مدیریت صحیح توزیع خون با مشکل خاصی مواجه نشد.

وی گفت: در مدت یاد شده علاوه بر تامین خون مورد نیاز زائران به میزان یک هزار و ۳۰۰ واحد خون و فرآورده خونی، ۴۳۷ واحد نیز برای بیمارانی چون هموفیلی، دیالیزی، تالاسمی، سزارین و اعمال جراحی شهروندان استان ایلام مصرف شد.

سنایی از علاقمندان به اهدای خون، افراد باسابقه و اهداکنندگان مستمر خواست: برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کنند تا ذخایر بانک خون استان ایلام با کمبود مواجه نشود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار