نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: اداره کل اوقاف باید به گونه‌ای شفاف به اقشار جامعه اعلام کند که سهم موقوفات به چه میزان است و چگونه و در چه راهی صرف می‌شود.
کد خبر: ۷۹۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ 26 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت الله لطف الله دژکام صبح امروز به مناسبت هفته وقف در دیدار با مدیرکل و نمایندگان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: اوقاف به عنوان رویکرد تصمیم ساز باید مورد توجه قرار گیرد ودراین راستا متصرفی شدن موقوفات مشکل و معضلات بسیاری را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه اوقاف به عنوان نهاد نظارتی نباید کسانی دیگر برآن نظارت کنند، افزود: سیاسیون و دیگر افراد جامعه باید توجیه شوند که نباید بر این نهاد نظارت کنند و دراین راستا مقررات این نهاد برمبنای نقش تولیت به عنوان تعیین کننده و ناظر باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته تاریخ وقف نامه‌های قدیمی سهم متولی و ناظر معین شده بود و این سهم در استمرار موقوفه و اوقاف تاثیرگذار بوده است.

دژکام تصریح کرد: اداره کل اوقاف باید به گونه‌ای شفاف به اقشار جامعه اعلام کند که سهم موقوفات به چه میزان است و چگونه و در چه راهی صرف می‌شود.

وی در مورد زائرانی که از مرز شرقی کشور برای زیارت اربعین به استان فارس وارد شده بودند، گفت: شایسته نیست اتوبوس حامل زائران اربعین حسینی که وارد فارس شده و به علت خرابی دربین راه متوقف شده بودند از تسهیلات فنی، رفاهی و دیگر خدمات محروم شوند.

 

20 وقف جدید در استان فارس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در ادامه این دیدار اظهار داشت: 20 وقف جدید به ارزش 10 میلیارد تومان شامل زمین‌های کشاورزی، باغی، تجاری و مسکونی از سوی نیات قرآنی و خیرات و مبرات واگذارشده است.

حجت‌الاسلام سید عباس موسوی خاطرنشان کرد: اخذ صدور هزار و 390 جلد سند مالکیت افزون‌بر 20 میلیون متر معکب، اخذ 4 هزار و 500 هکتار از اراضی موقوفات در 3 ماه آینده و نیز رفع اختلاف 2 هزار و 570 پلاک بالغ‌بر 220 هزار متر مکعب ازدیگر فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته است.

وی تصریح کرد: ساخت سالانه 40 باب مسجد در مناطق محروم و نیز 280 طرح عمرانی شامل بازسازی، محوطه‌سازی، شبستان و نیز اعزام 25 روحانی به اطراف شیراز و 2 هزار مبلغ بومی و غیر بومی به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستا‌ها از فعالیت های این ارگان است.

مدیرکل اوقاف فارس بیان داشت: ورود به حوزه دانش بنیان به ویژه کشت و صنعت در راستای افزایش موقوفات و اشتغالزایی از دیگر برنامه‌های اجرایی و عملیاتی این نهاد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار