فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری مدیر و اعضای شبکه فیشینگ و پولشویی گسترده کشوری در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۹۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 24 October 2019

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از دستگیری مدیر و اعضای شبکه فیشینگ و پولشویی گسترده کشوری در استان فارس خبر داد.

او افزود: حدود ۲ ماه قبل با توجه به ورود پرونده‌های پیشین که از حساب‌های افراد پول برداست می شد موضوع در دست بررسی پلیس فتا قرار گرفت و در بررسی‌های فنی انجام شده موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر در شهر شیراز شدیم.

او همچنین از همکاری یک زن به عنوان منشی در این شبکه فیشینگ خبر داد و اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده و دستگیری اعضای شبکه فیشینگ موفق به کشف موبایل، لپ تاب و دستگاه‌های ارز دیجیتال شدیم.

سردار حبیبی بیان کرد: سرگروه اصلی این شبکه در یکی از استان‌های مرکز دستگیر شد و این باند بصورت پلکانی در سطح کشور مشغول به کلاهبری از حساب‌های افراد جامعه بودند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس همچنین با بیان اینکه این افراد همگی زیر ۲۰ سال سن داشتند، تصریح کرد: اسامی این افراد همگی در فضای مجازی جعلی و در ۴ استان کشور شناسایی و دستگیری شد.

او با بیان اینکه از این متهمان طی بررسی‌های فنی آزمایشگاه ادله و دیجیتال پلیس اطلاعات حساب تعداد حدود ۲۰ هزار کارت بانکی افراد مالباخته استخراج شد، گفت: از ۳۵ کارت بیش از ۲ میلیارد تومان جا به جایی شده بود.

سردار حبیبی ادامه داد: با توجه به تحقیقات صورت گرفته از متهمان دستگیر شده و استخراج مستندات تعداد ۸ نفر دیگر متهم شناسایی شدند، که مراتب جهت اخذ نیابت و دستگیری آن‌ها و همچنین شناسایی سایر اعضاء دیگر شبکه در دست اقدام است.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در پایان به شهروندان توصیه‌هایی کرد:

۱_ دقت کنید آدرس‌های پرداخت بانکی با پرتکل https شروع شود.

۲_ در آدرس‌های پرداخت بانکی حتما کلمه shaparak.ir با تلفظ صحیح وجود داشته باشد.

۳_ بهتر است در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنید.

۴_ معمولا در صفحات پرداخت بانکی عکس تاییده بازیابی Refesh نمی‌شود.

۵_ خرید‌های خود را در صفحات دارای نماد الکترونیکی انجام دهید.

۶_ به محض رصد هر گونه صفح مشکوک آن را در سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی cyberpolis.ir گزارش دهید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار