واقعیت آن است که مشکلات مربوط به بکارگیری نیروها،محدود به دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مردم از حیث تبعیض و هنجارشکنی بسیاری از مدیران استانی خواهان اجرای قانون و عدالت بوده اند و از اینرو اقدام ریاست دانشگاه علوم پزشکی را باید پیشتازی در تمکین از قانون و ابلاغیه وزارتی و نیز ارج نهادن به مطالبه عمومی نامید که باید به عنوان الگو در قانونمداری به سایر ادارات متخلف تسری و تعمیم یابد.
کد خبر: ۷۹۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷ 23 October 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، زریر حجتی فعال رسانه ای در یادداشتی در خصوص تعیین تکلیف نیروهای شرکتی مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی نوشته است : بدون هر مقدمه و با عنایت به اخبار انحرافی و حاشیه ساز،در ارتباط با نیروهای شرکتی دانشگاه علوم پزشکی ذکر چند نکته جهت تنویر افکار عمومی لازم بنظر می رسد.

۱- واقعیت آن است که مشکلات مربوط به بکارگیری نیروها،محدود به دانشگاه علوم پزشکی نبوده و مردم از حیث تبعیض و هنجارشکنی بسیاری از مدیران استانی خواهان اجرای قانون و عدالت بوده اند و از اینرو اقدام ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی را باید پیشتازی در تمکین از قانون و ابلاغیه وزارتی و نیز ارج نهادن به مطالبه عمومی نامید که باید به عنوان الگو در قانونمداری به سایر ادارات متخلف تسری و تعمیم یابد.

۲- نامه ابلاغی وزارت بهداشت، آزمون و رقابت را الزامی کرده و سازمان بازرسی بر آن تاکید کرده است ولی تحلیل های ناصواب رسانه ای با فلش امنیتی موجب هدر رفت وقت ریاست دانشگاه با آن همه اهمیت و حساسیت گردیده و چنین وانمود شده که اساس برخورد از شورای تامین، بازرسی و شخص ریاست دانشگاه نشات گرفته در حالیکه  تکلیفی قانونی است و دستگاهها مجری و ناظر بر حُسن اجرای قانون متعهد به اجرای آن.

۳- امنیت به یک تعبیر در گرو رضایت افکار عمومی است و نیروهای شرکتی به این فهم مشترک از فرهنگ احترام به حقوق دیگران توجه کافی داشته و قطعاً حاضر به تضییع حقوق عامه به بهانه های واهی نیستند.
 بدیهی است که تن دادن به مطالبات عامه مردم و رضایت افکار عمومی عین امنیت بخشی به جامعه است و نباید تحت الشعاع اتمام قرارداد معدودی نیروی شرکتی قرار گیرد که  نه اخراج بلکه "اتمام قرار داد" شده اند و اساساً رابطه استخدامی با دانشگاه در قالب آزمون رسمی سازمانی و اختصاص ردیف استخدامی با تامین منابع حقوق و مزایا نداشته اند.

۴- تعداد مجوزی که در قالب آگهی و آزمون می بایست جذب میگردید حدود ۱۴۰ نفر بوده ولی بیش از ۲۰۰ نفر نیروی مازاد  بکار گرفته شده است که چنین تخلفی موجب سرخوردگی بکار گرفته شده ها می گردد نه اجرای قانون...

۵- بیمارستان به دلیل تخصصی بودن به نیروهای تخصصی نیاز دارد نه کارگری که میز جابجا کند.
۶_ قرارداد نیروها با پیمانکار و شرکت مربوطه تمام شده و از اینرو ماندن و یا بازگشت بکار نیروها وجاهتی برای بیمارستان نداشته و به عبارتی ارتباطی با دانشگاه ندارد.

۷- مهمتر از همه موارد، بسیاری از این افراد فاقد قرارداد بوده اند ولی تحلیل های ناصواب و مصاحبه های بی مبنا موجب تصور غلط و ایجاد حق گردیده است!

فرجام سخن آنکه فرهنگ عمومی اقتضاء می کند که به مطالبه مردم و افکار عمومی ارج بگذاریم و دولتمردان نیز در بستر قانون و به دور از تبعیض زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.
این جانب به عنوان یکی از فعالین حوزه رسانه وظیفه خود می دانم از نگاه منصفانه استاندار و جمیع مسئولان قانونمند قدردانی نماید و ان شاء الله که محض رضایت افکار عمومی و باور جوانانی که به مرحله اتمام قرارداد شرکتی در حوزه های دانشگاه علوم پزشکی رسیده اند، این قانون قابل  تعمیم و تسری به سایر اداراتی گردد که خارج از ضابطه نیروی شرکتی جذب نموده اند تا تصور نگردد که ریاست دانشگاه علوم پزشکی جدید به تنهایی و بدون توجه به نامه وزارتی چنین اقدامی نموده و سیبل تحلیل های ناصواب گردد.
همه واقف اند که وی وارث حامی پروری های غلط و نابسامانی هایی گردیده و این حاشیه سازی ها ضربه به دانشگاه و کار مردم و جامعه فهیم پزشکی است و البته که انتظار است ایشان نیز مر قانون را در هر آزمونی بدون نگاه اولویتی که گفته مراعات نماید.

فریاد لر- زریر حجتی
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
درود بر دکتر یزدان پناه .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار