دهه وقف
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۱۳۲ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در سطح استان و شهرستان‌ها اجرایی می‌شود
کد خبر: ۷۹۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 23 October 2019

Image result for ‫مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی‬‎

عبدالله واحدی  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت دهه وقف اظهار داشت: در دهه آخر ماه صفر از ظرفیت ۷۰ مبلغ برای برنامه‌های سخنرانی و خیمه‌های معرفت در سطح استان و شهرستان‌ها بهره‌گیری می‌کنیم.

وی افزود: در ۲۸ صفر مصادف با شهادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و ۳۰ صفر همزمان با شهادت امام رضا (ع) در ۶۸ بقاع متبرکه استان زیارت «از راه بعید» و مراسم عزاداری و سینه‌زنی در سطح استان و ۱۱ شهرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به دیگر برنامه‌های دهه وقف در استان نیز بیان داشت: همایش یاوران وقف و تجلیل از آنها، برگزاری نشست‌های تخصصی با گروه‌ها و صنوف مختلف، نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان، مدیر مراکز علمیه استان و اصحاب رسانه در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف، ارائه گزارش اقدامات اوقاف پیش از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران در امور وقف، مراسم عطرافشانی و غبارروبی از مزار شهدا با حضور مسوولین استانی و شهرستانی و آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی، عیادت از بیماران، برگزاری نمایشگاه جلوه‌های وقف در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون، ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخ به شبهات دینی و برگزاری مسابقات فوتسال به نام جام «احسان ماندگار» در ۱۱ بقعه استان از جمله برنامه‌های دهه وقف است.

واحدی دیدار کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با نماینده، ولی فقیه و استاندار، بهره‌برداری از هفت سوئیت هتل آپارتمان در شهرستان خنداب، برپایی، برگزاری مسابقه پیامکی و آزادسازی زندانیان غیرعمد از دیگر برنامه‌های دهه وقف استان مرکزی عنوان کرد.

وی اظهار داشت: تعامل و همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای بهره‌گیری از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی‌های پاک و همچنین طرح‌هایی که توجیه اقتصادی دارد از جمله برنامه‌های اولویت‌دار اداره کل اوقاف و امور خیریه در حوزه پژوهشی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون از مساعدت‌های مالی خیرین به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال بهره‌گیری شده که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به ۴۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد.

واحدی در خصوص راه‌اندازی موکب حضرت سیدالشهدا (ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در مسجد براثا شهر کاظمین نیز گفت: این موکب از ۱۷ تا ۲۸ مهرماه مستقر و در سه وعده غذایی و خدمات اسکان به زائران حسینی خدمات‌رسانی می‌کرد.

وی تأکید کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌طلبد با نهادینه کردن فرهنگ وقف و با کمک موقوفات قدم‌های مؤثری در راستای رفع معضلات برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه هر روز از دهه گرامیداشت وقف با یک عنوان نام‌گذاری شده است، بیان کرد: چهارم آبان با عنوان وقف، بهره‌وری موقوفات و رونق تولید، پنجم آبان با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت، ششم آبان با عنوان وقف، خدمات اجتماعی و اجرای امینانه نیات واقفین، هفتم آبان با عنوان وقف، بقاع متبرکه زمینه‌ساز تحقق گام دوم انقلاب و هشتم آبان با عنوان وقف، محیط‌زیست، بهداشت و سلامت نام‌گذاری شده است.

واحدی ادامه داد: نهم آبان نیز با عنوان وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، دهم وقف، وقف مهدویت و تمدن نوین اسلامی، یازدهم آبان با عنوان وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش‌بنیان، دوازدهم آبان با عنوان وقف، مؤسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی و سیزدهم آبان با عنوان وقف، رسانه، تکریم واقفین خیراندیش نام‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار