پس از آنکه برخی افراد در فضای مجازی اعلام کردند نام شهیدان از تابلو خیابان استاد مطهری جهرم حذف شده، واکنش‌هایی مبنی بر محکومیت این مورد همچنین تکذیب آن رخ داد.
کد خبر: ۷۹۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ 23 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:یکی از این واکنش ها انتشار مطلبی با نام «اینجا هنوز بوی شهید می‌آید» خطاب به فرمانده بسیج سپاه جهرم بود که در آن آمده است: حتی اگر جهرم را صد پاره کنید باز تاریخ‌ساز و انقلابی (۱۱شهر انقلابی)خواهیم ماند.
در این مطلب عنوان شده است که با حذف نام شهدا از تابلوها دارند خون عزیزانمان را لگدمال می‌کنند.
همچنین نویسنده یا نویسندگان مطلب، نام برخی افراد را به عنوان عوامل حذف نام شهدا ذکر کرده اند و از مقامات و سرداران سپاه برای مقابله با این روند یاری خواسته اند.
در این بیانیه و نوشته از بسیجیان و طلاب خواسته شده که برسر منافقین فریاد بزنند و نگذارند خون شهدایمان را پایمال کنند.

ناحیه مقاومت سپاه جهرم:‌اقدامی برای حذف نام شهدا صورت نگرفته است
ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه طی روزهای اخیر با نزدیک شدن به فضای انتخابات، برخی افراد و جریانات ناآگاه، با تحریک احساسات مذهبی مردم، در صدد سوءاستفاده و بهره‌برداری از هر موضوعی خصوصاً شهید و شهادت در جهت تأمین منافع انتخاباتی و تسویه حساب‌های سیاسی خود در سطح شهرستان می‌باشند.
در این اطلاعیه آمده است:‌سپاه پاسداران ضمن ادای احترام به مقام شهدای والامقام و خانواده‌های معزز ایشان؛ به مردم شهیدپرور جهرم اطمینان خاطر می‌دهد که ضمن رصد هرگونه اقدام مشکوک، در دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلابی با احدی عقد اخوت نبسته و با کسانی که درصدد استفاده ابزاری از این قبیل موضوعات هستند، در هر پست و مقامی با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت.
ناحیه مقاومت بسیج سپاه جهرم نوشت:‌در رابطه با موضوع خیابان مطهری به اطلاع مردم شهیدپرور جهرم می‌رساند که طی بررسی های انجام شده، هیچ‌گونه اقدامی در جهت حذف عنوان شهید از این خیابان انجام نشده و از سال ۸۳ تاکنون، خیابان مذکور به نام استاد مطهری بوده و لذا طی جلسه‌ای که با حضور فرمانده سپاه جهرم سرهنگ توکل، با شهردار بسیجی و ولایی شهر جهرم آقای نظری در مورخه ۲۵ مهر ۹۸ برگزار شد، مقرر شد در اسرع وقت نسبت به درج عنوان شهید در این خیابان و کوچه های تابعه آن اقدام گردد.

شهرداری جهرم :‌حذف نام شهید در هیچ خیابانی از جهرم اتفاق نیفتاده است
مسئول روابط عمومی شهرداری جهرم اعلام کرد:‌حذف نام شهدا از خیابان های جهرم تکذیب می‌شود.
محسن شفاعت ‌پناهی در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نام هیچ شهیدی از خیابان‌های جهرم حذف نشده است؛ تابلوهای ادعا شده متعلق به کوچه استاد مطهری بود که فقط نام استاد، آن هم به سهو توسط کارگاه تولیدی تابلو در تهران افتاده است.
وی ابراز کرد: خیابان استاد مطهری جهرم از آغاز با پیشوند شهید نبوده است؛ تنها کلمه استاد به صورت سهوی در نام سه کوچه فرعی از کوچه اصلی خیابان استاد مطهری حذف شده بود که کارگران شهرداری پس از نصب متوجه آن شدند و بلافاصله اقدام به پایین آوردن و تصحیح آن تابلوها کردند.
وی ادامه داد: افرادی که این شایعات را در فضای مجازی مطرح کرده‌اند افرادی مغرض بودند که خواسته‌اند اذهان عمومی را مشوش کنند و شهرداری از طرق قانونی این موضوع را پیگیری خواهد کرد.
شفاعت‌پناهی بیان کرد: بنا به رایزنی با ناحیه مقاومت سپاه جهرم و شهرداری جهرم،تعدادی از کوچه‌هایی که اسامی غیر از شهدا دارند در کنار نام اصلی، نام شهدا برای تبرک افزوده خواهد شد.
جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار