چند وقتی است شایعه سهمیه‌بندی انسولین همه‌گیر شده و این امر موجب نگرانی بسیاری بیماران دیابتی شده که انسولین برای آنها دارویی حیاتی محسوب می‌شود، این شایعات اما با واکنش مسئولان وزارت بهداشت همراه شد که از اساس سهمیه‌بندی انسولین را کذب دانسته و از ذخیره انسولین به میزان کافی در کشور تا یک سال آینده خبر دادند.
کد خبر: ۷۹۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 23 October 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، در همین راستا از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص صحت و سقم این شایعات و وضعیت انسولین در بازار داروی استان پیگیر شدیم.

دکتر قباد محمدی در گفت و گو با ایسنا با کذب دانستن این شایعه، گفت: خوشبختانه در حال حاضر انسولین به میزان کافی در داروخانه‌های استان موجود است و با قیمت ارزان به بیماران دیابتی عرضه می‌شود.

وی افزود: انسولین داروی بسیار حساسی است که زود فاسد می‌شود و برای همین تمامی داروخانه‌ها آن را عرضه نمی‌کنند.

محمدی افزود: از آنجایی که این دارو توسط متخصصین غدد و داخلی تجویز می‌شود، عمدتا داروخانه هایی که نزدیک مطب این پزشکان باشند اقدام به عرضه انسولین می‌کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: در حال حاضر انسولین به میزان کافی در استان ذخیره شده و بیشتر داروخانه‌ها و بویژه آنها که در نزدیکی مطب متخصصین غدد و داخلی استقرار دارند، آن را عرضه می‌کنند.

وی افزود: این دارو تنها با تجویز و نسخه پزشک و به تعداد به بیماران داده می‌شود و عرضه آزاد آن غیرقانونی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار