مهم‌ترین حوادث امروز ۳۰ مهرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
کد خبر: ۷۹۰۷۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶ 22 October 2019

کشف ۱۱ تن کود شیمیایی قاچاق در ممسنی

فرمانده انتظامی ممسنی از کشف ۱۱ تن کود شیمیایی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام فرمانده انتظامی ممسنی گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در بلوار خلیج فارس، به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ قسام با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۰ تن کود شیمیایی قاچاق شدند، افزود: پس از هماهنگی قضائی، در بازرسی از انباری که محل دپو و بارگیری کود بود نیز میزان یک تن کود شیمیایی قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری یک نفر متهم در این خصوص، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 پارچه های قاچاق به بازار نرسید/۲ هزار متر پارچه خارجی کشف شد

فرمانده انتظامی کازرون از کشف ۲ هزار متر پارچه خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران انتظامی پاسگاه پل آبگینه این شهرستان، در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با تلاش شبانه روزی و پایش خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، یک سواری ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار متر پارچه خارجی قاچاق کشف شد، ادامه داد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف شده، ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: برخورد جدی پلیس با ورود کالا‌های خارجی و ممنوعه، از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

پتو‌های خارجی به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی اقلید از توقیف یک وانت پیکان و کشف ۱۸۳ تخته پتو خارجی خبر داد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی اقلید اظهار کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در هنگام گشت زنی در محور‌های مواصلاتی به یک وانت پیکان حامل بار مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، تعداد ۱۸۳ تخته پتو کشف و راننده نیز دستگیر شد، اضافه کرد: ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۴۳۰ میلیون ریال برآورد شده است.

پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از پلمب ۱۶ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ دوم حمیدرضا صالحی فرد فرمانده انتظامی قیروکارزین اظهار کرد: به منظور ارتقا امنیت اجتماعی در سطح اماکن عمومی و اصناف، جلوگیری از بروز تخلفات و جرایم صنفی، طرح کنترل و نظارت توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی اجرا شد.

او ادامه داد: در همین راستا مأموران به صورت محسوس و نامحسوس از ۲۵ واحد صنفی در سطح شهرستان قیروکارزین بازدید و نسبت به توجیه، ارشاد و آگاه سازی متصدیان واحد‌ها در خصوص رعایت مقررات صنفی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین افزود: در اجرای این طرح تعداد ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن قوانین و مقررات و یک واحد به علت فروش اقلام غیر بهداشتی و تاریخ گذشته پلمب و برای ۱۰ واحد صنفی دیگر نیز تعهد و اخطار پلمب صادر شد.

سرهنگ دوم صالحی فرد تصریح کرد: پلیس با هدف کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، اقدامات کنترلی و نظارتی خود را بر واحد‌های صنفی تشدید خواهد کرد و از شهروندان انتظار داریم در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کالاهای قاچاق میلیاردی در فیروزآباد متوقف شد

فرمانده انتظامی فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: به منظور اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، در یک عملیات ضربتی تعداد ۳ دستگاه خودرو سبک و سنگین را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۶۱ طاقه پارچه، ۳۶ کیس کامپیوتر، ۹ عدد هارد و ۸ سرور شبکه قاچاق که بدون مدارک قانونی و گمرکی بود را کشف و در این خصوص ۳ نفر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۳ میلیارد و ۷۷۵ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

۳ کشته و زخمی در واژگونی پراید

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور روستایی تفهیان، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: با اعلام خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور روستایی تفهیان، مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او ادامه داد: مأموران مشاهده کردند یک سواری پراید با ۳ سرنشین در مسیر مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده در دم فوت و ۲ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان فارس بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده‌اند.

پژو حامل تریاک در داراب توقیف شد/ ۲ نفر بازداشت شدند

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری ۴۰۵ و کشف ۲۴ کیلو تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد فرمانده انتظامی داراب اظهار کرد: به منظور تشدید اقدامات انتظامی و برخورد جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری ۴۰۵ قصد جابجایی و انتقال مقادیری مواد مخدر به داراب را دارد، که بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی و برنامه ریزی دقیق، محل مورد نظر به طور نامحسوس تحت کنترل و مراقبت ماموران قرار گرفت و با شگرد‌های خاص پلیسی خودرو ۴۰۵ توقیف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۲۴ کیلو تریاک کشف شد، ادامه داد: در این خصوص ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری بیش از ۷۰ سارق و خرده فروش مواد مخدر

فرمانده انتظامی جهرم از دستگیری بیش از ۷۰ سارق و خرده فروش مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ افشین حیدری فرمانده انتظامی جهرم اظهار کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی به منظور بالا بردن احساس امنیت شهروندان توسط ماموران این فرماندهی در یک ماه گذشته در برخی از مناطق این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در اجرای این طرح‌ها، ماموران موفق به کشف ۳۶ کیلو و ۷۰۵ گرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۰ نفر خرده فروش و معتاد شدند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: دستگیری ۵۶ نفر سارق و کشف ۵۴ فقره سرقت، کشف ۱۰ عدد اسپیلت، ۴ تن شکر، یک دستگاه موتورسیکلت و ۲۵ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برابر نظر کارشناسان، از دیگر نتایج این طرح بود.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در مهرماه امسال، ۲۷۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به علت ارتکاب جرایم، بر هم زدن نظم عمومی، مزاحمت برای شهروندان و تصادفات توقیف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به اجرای مستمر برخورد با جرایم و هنجار شکنان، از شهروندان خواست با پلیس همکاری و مشارکت کنند و هرگونه اخبار و اطلاعات را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار