رئیس کل دادگستری فارس با انتقاد از تعداد کم کارشناسان زن در کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، خواستار افزایش تعداد زنان در این کانون شد و گفت: در حال حاضر ۵۹ زن در امر کارشناسی این کانون فعالیت می‌کنند که ضرورت دارد با توجه به ظرفیت زنان در امور کارشناسی، تعداد بیشتری از آنها مشغول به کار شوند.
کد خبر: ۷۹۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ 22 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی سه‌شنبه ۳۰ مهر در آیین‌ گرامیداشت روز کارشناس در شیراز، با بیان اینکه کانون کارشناسان رسمی، همکار حوزه قضایی و این دو دستگاه مکمل یکدیگر است، تاکید کرد: نظر کارشناسان باید واجد سه ویژگی موجه، صریح و مستدل بودن، باشد در آن به بروز بودن قانون توجه شود.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد که دادگستری از ظرفیت بیش از یکهزار و ۴٠٠ کارشناس کانون کارشناسان دادگستری استان استفاده می‌کند و اگر فردی تخلف کند هم بدون اغماض و در نظر گرفتن جایگاه با او با برخورد قانونی انجام می‌شود.

موسوی با تاکید بر اینکه باید بستر خدمت رسانی در گستره فارس افزایش یابد و در تمام نقاط استان و حتی استان‌های همجوار از ظرفیت کارشناسان رسمی استفاده شود، گفت: باید با توجه به نیازهای جامعه، نسبت به جذب کارشناس اقدام کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با اشاره به اهمیت همکاری بین دستگاهی، عنوان کرد: دستگاه‌های هم عرض باید با اتحاد و برابری فعالیت کنند تا شاهد بهبود شرایط قضایی در جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار