۶۸ کشته و ۵ هزار و ۲۲۸ زخمی در تصادفات ۵ سال گذشته در بیرجند نتیجه مغفول ماندن کنترل هوشمند ترافیک در این شهر است.
کد خبر: ۷۹۰۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 21 October 2019

سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان با اشاره به تعداد کشته‌ها و زخمی‌های تصادفات ۵ سال گذشته در بیرجند گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته، آمار حوادث ترافیکی در مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که در آن‌ها به توسعه و تجهیز دوربین ها، معابر شهری، تقاطع ها، زیرگذر‌ها و روگذر‌ها برای تردد‌ها بیشتر توجه شده بسیار کاهش یافته است.

او افزود: با توجه به اینکه در مرکز استان دوربین هوشمند کنترل ترافیک، سیستم حمل و نقل و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هوشمند وجود ندارد، وضعیت موجود شهر بیرجند در حد مرکز استان نیست و متولیان امر باید اقدامات موثرتری انجام دهند.

سرهنگ عباسی در ادامه یکی از مشکلات جدی را مربوط به حوزه فرهنگ رانندگی دانست و افزود: باید به دنبال تغییر رفتار‌های غلط و فرهنگ سازی نیز باشیم چرا که ۹۲ درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است و تا زمانی که تغییر رفتار صورت نگیرد تعداد کشته‌ها کاهش نخواهد داشت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان رویکرد پلیس راهور و شهرداری‌ها در حوزه ترافیک درون شهری را کاملا تعاملی عنوان کرد و گفت: اگر تمام ۳۳ دستگاه متولی و مسئول در حوزه ترافیک، بر روی رفتار و فرهنگ سازی متمرکز شوند قطعا شاهد کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی خواهیم بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ابراز امیدواری کرد پلیس بتواند با همراه و همگام کردن این سازمان‌ها نسبت به هم افزایی و هم پوشانی اقدامات برای تحقق کاهش کشته‌ها و افزایش انضباط ترافیکی گام‌های موثری بردارد.

انتهای پیام / ط ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار