تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از اعتیاد بعد از تصادفات جاده ای بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، نگرانی کاهش سن ابتلا به اعتیاد وجود دارد، از این جهت کتابچه ای با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده تا در بین دانش آموزان توزیع شود.
کد خبر: ۷۹۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵ 21 October 2019

 

ارسلان زارع

 

تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از اعتیاد بعد از تصادفات جاده ای بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی، نگرانی کاهش سن ابتلا به اعتیاد وجود دارد، از این جهت کتابچه ای با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده تا در بین دانش آموزان توزیع شود.

ارسلان زارع امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه مواد مخدر بلای خانمان سوزی است که همه کشورها را تحت الشعاع قرار داده، اظهار کرد: بیشترین عامل تهدید برای کشور ما، همسایگی با یکی از کشورهای تولیدکننده بوده، عامل دیگر هم این است که ایران به دلیل اینکه در محل ترانزیتی قرار دارد محل مناسبی برای تجارت این مواد افیونی شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از اعتیاد بعد از تصادفات جاده ای بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است، افزود: علاوه بر این اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی است و در همین راستا با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اعتیاد اولویت دارترین موضوع آسیب های اجتماعی است که در برنامه ششم هم قرار گرفت و براساس پیش بینی ها باید تا پایان سال ۱۴۰۰، ابتلا به مواد مخدر ۲۵ درصد کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ تعداد مبتلایان به پدیده شوم اعتیاد گیلان از میانگین کشوری پایین تر است، گفت: باید تلاش کنیم تا با اقدامات فرهنگی و آموزشی و همچنین بهرهمندی از ظرفیت های رسانه ملی، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های متولی این آمار را به حداقل ممکن برسانیم.

زارع با تاکید بر اینکه نجات جوانان از اعتیاد وظیفه ملی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و تاکنون بیش از ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده است.

استاندار گیلان اضافه کرد: در استان گیلان طی هفت ماه گذشته، بیش از ۱۷۰۰ کیلوگرم کشفیات انواع مواد مخدر را داشتیم که نشاندهنده همکاری خوب مردم و دستگاه های متولی در راه مبارزه با این پدیده شوم است.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر استان ها معضل کشت خشخاش وجود دارد که برخورد قاطع با این امر صورت می گیرد، ادامه داد: در استان ما هم نقاطی کشف شده که اقدامات لازم جهت برخورد قانونی و مقابله با این پدیده در حال انجام است، البته در این مورد بخشداران و دهیاران در خط مقدم مقابله با اعتیاد قرار دارند و با برگزاری جلسات توجیهی و اطلاع رسانی می توانند عملکرد موثری داشته باشند.

زارع بیان کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی، نگرانی کاهش سن ابتلا به اعتیاد وجود دارد، از این جهت در خصوص ۴۴ باور غلط به اعتیاد کتابچه ای با همکاری اداره کل آموزش و پرورش تهیه شده تا در بین دانش آموزان توزیع گردد.

وی با اشاره به ارائه داروهای مخدر در برخی از داروخانه ها، گفت: این اقدام باید توسط دانشگاه علوم پزشکی بررسی شود و اقدامات لازم صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به وجود ۶۰ مرکز کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵ و یک کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۶ با ظرفیت ۲۵۰ نفر در استان، ادامه داد: با همکاری ادارات ذیربط کمپ های خوبی در سطح شهرستان های استان راه اندازی شده که باید در سطح استان کیفیت کار کمپ ها را بالا ببریم. همچنین در راستای زمان دسترسی به مواد باید اقدامات پیشگیرانه جدی تری را انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار