معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه 22 شهر استان فارس هنوز کتابخانه ندارند، گفت: در برخی از این شهرها اقداماتی انجام شده است که باید پیگیری شود، استانداری هم با فرمانداران شهرستان هایی که شهرهای فاقد کتابخانه دارد مکاتبه خواهد کرد تا ظرفیت سنجی انجام شود، در این راستا باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.
کد خبر: ۷۹۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 21 October 2019

«سید احمد احمدی زاده» در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس ضمن قدردانی از فعالیت مجموعه کتابخانه های عمومی، گفت: تلاش های کتابخانه های عمومی در حوزه ترویجی و زیرساختی به ویژه در زمینه جذب خیرین، تکمیل پروژه های کتابخانه ای، ایجاد کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه و برنامه ریزی و اجرای های برنامه های گوناگون فرهنگی و ترویجی ستودنی است که نمونه آن افتتاح همزمان چهار کتابخانه در هفته دولت در لارستان بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تصریح اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و پایتخت ادبی و فرهنگی ایران است، اظهارداشت: با توجه به اهمیت شهر شیراز و سابقه تاریخی و فرهنگی و پتانسیل های این شهر، یکی از مواردی که به آن توجه نشده، بحث کتابخانه هاست. این در حالی است که توجه به زیرساخت های کتابخانه ای می تواند به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کند.

او با اشاره به اینکه پرونده زمین کتابخانه مرکزی شیراز هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است، از دفتر فنی استانداری خواست که هرچه سریع تر تکلیف زمین بلوار نیایش برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، در کمیسیون ماده پنج مشخص شود.

احمدی زاده همچنین با بیان اینکه 22 شهر استان فارس هنوز کتابخانه ندارند، گفت: در برخی از این شهرها اقداماتی انجام شده است که باید پیگیری شود، استانداری هم با فرمانداران شهرستان هایی که شهرهای فاقد کتابخانه دارد مکاتبه خواهد کرد تا ظرفیت سنجی انجام شود، در این راستا باید از ظرفیت خیرین نیز استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه با شرکت عمران صدرا مکاتبه می شود تا هرچه سریع تر عملیات ساخت کتابخانه شهر صدرا آغاز شود، اضافه کرد: در شهرهای «خان زنیان»، «داریون» و «مادر سلیمان» هم ساختمان های مجتمع فرهنگی اداره کل ارشاد می تواند در اختیار کتابخانه قرار گیرد که رایزنی های لازم در این خصوص با اداره کل ارشاد انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار