مسئول فرهنگی اداره اوقاف فارس گفت: تا کنون بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم در میان زائران توزیع شده که این خدمات تا ۲ روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۸۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰ 20 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از ۱۵ مهرماه خدمت‌رسانی به زائران اربعین را آغاز و تا به امروز خدمات ویژه‌ای را به زائران اربعینی ارائه کرده است.

با توجه به اینکه مرز خسروی امسال برای نخستین بار گشوده شده است، از این رو موکب شهدای مدافع حرم امسال نیز همین مرز خاک عراق مستقر و درحال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

حجت الاسلام رحیم صفری مدیر موکب شهدای مدافع حرم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اظهار کرد: با توجه به حضور پر شور زائران در پیاده روی اربعین حسینی خادمان موکب شهدای مدافع حرم به صورت ۲۴ ساعته خدمات را به زائران ارائه می‌دهند.

او تصریح کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هدیه فرهنگی اعم از سربند، پیکسل یا حسین (ع)، کوله پشتی با نشان اربعین، چفیه، پازل ویژه کودکان، چفیه و ... در میان زائران توزیع شده است.

مسئول فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس عنوان کرد: آمار هدایا غرفه خدمات فرهنگی ۱۰ هزار مورد بوده، اما با توجه به مراجعه کنندگان این آمار به بیش از ۲۰ هزار مورد افزایش یافته است.

او همچنین به حضور تیم مستند ساز سازمان اوقاف در این موکب خبر داد و بیان داشت: تیم مستند ساز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در موکب شهدای حرم اوقاف فارس برای تهیه مستند مستقر شده که تهیه گزارش از خدمات رسانی مواکب مجموعه اوقاف به زائران سید الشهدا (ع) از جمله برنامه‌های این تیم در ایام اربعین حسینی به شمار می‌رود.

حجت الاسلام صفری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ نفر از نیرو‌ها در حال خدمت رسانی به زائرن اربعین هستند، گفت: برگزاری نماز‌های جماعت روزانه، رفاهی، فرهنگی، اطعام و توزیع اقلام فرهنگی، همچنین تهیه مستند از فعالیت‌ها و فضاسازی غرفه‌ها از جمله بخشی از فعالیت‌های این موکب نیز به شمار می‌رود.

او بیان کرد: غرفه خیاطی نیز هر روز بعد از از ساعت هفت خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کند و درحال خدمت به زائران است.

مدیر موکب شهدای مدافع حرم همچنین به استقرار غرفه‌های مختلف فرهنگی در موکب شهدای مدافع حرم مستقر در منذریه عراق اشاره کرد و ابراز داشت: در غرفه راهنمای زائر از ساعت ۶ صبح تا یک ۱۲ بامداد به صورت شیفتی ۴ نفر فعالیت می‌کنند.

او در ادامه با بیان اینکه روزانه بیش از ۳ هزار زائر به این غرفه مراجع می‌کند، افزود: در موکب شهدای مدافع حرم با استفاده از روش‌های توزیع راهنمای زائر و بلنگوی مستقر در محوطه بیرونی زائران مسیر خود را پیدا کرده و راه را ادامه می‌دهند، درواقع تلاش کرده ایم تا بیشترین استفاده را از راهنمای زائر داشته باشیم، در همین راستا بیش از ۵ هزار رهنماز زائر در بین زائرین توزیع شده است.

حجت الاسلام صفری به دیگر خدمات موکب شهدای مدافع حرم اشاره و بیان کرد: توزیع حدود ۲ هزار صبحانه و بیش از سه هزار نهار در هر روز بخش از خدماتی بوده که موکب شهدای مدافع حرم به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس به زائرین ارائه می‌دهد.

او ادامه داد: تا کنون بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم در میان زائران توزیع شده که این خدمات تا ۲ روز پس از اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار