رئیس کل دادگستری فارس بر رعایت انضباط اداری و کاهش اوقات در حوزه‌های قضایی استان تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 20 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در حاشیه سفر به شهرستان‌های کوار و فیروزآباد و حضور در دادگستری روند خدمت رسانی قضایی در این حوزه‌ها را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در این سفر اظهار کرد: با نصب صندوق در همه حوزه‌های قضایی و همچنین لینک‌های ارتباطی در سایت دادگستری استان فارس زمینه ارتباط مستقیم مردم با رئیس کل دادگستری استان فارس در راستای بررسی مشکلات مراجعان به دستگاه قضایی فراهم است.

او با اشاره به این که در این بازدید میدانی وضعیت دادگستری شهرستان‌های کوار و فیروزآباد را از حیث نحوه خدمت رسانی و برخورد قضات و کارکنان با ارباب رجوع و همچنین پیگیری امور قضایی مورد بررسی قرار داده ایم، گفت: در دوره جدید که ریاست قوه قضائیه شخصاً و به دور از هر گونه تشریفات در میان مردم حاضر و شنونده مشکلات مردمی هستند ما نیز وظیفه داریم با حضور در بین مردم و مراجعان به دستگاه قضایی مشکلات را از نزدیک پیگیری کنیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد نیاز‌های این دو حوزه قضایی از ابعاد مختلف بخصوص نیروی انسانی در بخش اداری و قضایی و همچنین ملزومات و مایحتاج لازم به منظور تقویت خدمت رسانی مرتفع شود، ادامه داد: در همه بازدید‌ها بر حسن خلق همکاران قضایی و اداری تأکید داشته ایم و این موضوع را با جدیت و حساسیت ویژه از سوی واحد‌های نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت و اطلاعات دنبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در این بازرسی‌ها نظم و انضباط اداری و اوقات رسیدگی تنظیم شده برای رسیدگی به پروند ه‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: در این بازدید‌ها تأکید می‌شود که اوقات رسیدگی‌ها نزدیک تعیین شود تا زمان رسیدگی‌ها کاهش پیدا کند.

در ادامه این سفر یک روزه رئیس کل و معاونین قضایی دادگستری استان فارس در حوزه قضایی فیروزآباد در دیدار با ۶۷ نفر از مراجعان به دادگستری درخواست‌های مردمی را دریافت و پرونده‌های مطروحه از سوی مراجعان را مورد بررسی قرار داد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین در جمع کارکنان حوزه قضایی‌های قضایی کوار و فیرزآباد با اشاره به این که ارتقاء ظرفیت نیروی انسانی در دستور کار مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد، تصریح کرد: حجم کار و ورودی پرونده‌های قضایی و نیرو‌های انسانی به هیچ وجه متناسب نیست بنابراین نیازمند کار جهادی و حضور در محل کار در ساعات بعد از ظهر هستیم تا مطالبات مردمی و احقاق حقوق مراجعان در اسرع وقت محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با تأکید بر این که احترام به مردم و تکریم ارباب رجوع باید سرلوحه کار همکاران در مجموعه قضایی باشد، گفت: خدمت به مردم توفیق و نعمتی است که خداوند متعال به بندگان خاص عطا می‌فرماید که همکاران باید این نعمت الهی و شرایط و امکان ایجاد شده در رفع نیاز‌های مردم را غنیمت شمرده و خدمت رسانی به مردم را برپایه عدل و داد و اخلاق اسلامی اولویت و سرلوحه کار خود قرار دهند.

در پایان این سفر یک روزه رئیس کل دادگستری استان فارس به منظور پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی استان فارس با حضور در بزرگترین مجتمع تولید کربنات سدیم خاور میانه بر حمایت‌های حقوقی و قضایی از تولید کنندگان استان تأکید و بیان کرد: سرمایه گذارانی که با مشکلات حقوقی و قضایی مواجه شده اند به ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان فارس مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار