سخنان نمایندگان در مورد خودروسازان داخلی چه فایده دارد وقتی می شنویم تعدادی از نمایندگان دستشان با خودروسازان در یک کاسه است و حتی جهت اختلال در بازار خودرو با خودروسازان همکاری تنگاتنگ داشته اند و باز هم آب از آب تکان نمی خورد و خودروسازی سراسر مشکل و ایراد کماکان می تازد.
کد خبر: ۷۸۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 20 October 2019

محمد رضا رضایی کوچی؛نماینده جهرم در مجلس با اشاره به آخرین وضعیت بازار خودروهای داخلی اظهار داشت: در بازدیدی که در هفته گذشته از شرکت ایران خودرو داشتم یکی از مطالبات بنده از خودروسازان این بود که مردم در حال حاضر به خودرو سازان بی اعتماد هستند و باید تلاش کرد تا بتوان اعتماد مردم را برگرداند.

وی تصریح کرد: درست است که ما از کالای ایرانی حمایت می کنیم، اما معنای آن این نیست که خودروسازان به هر قیمتی و با هر شرایط و هر زمانی که دلشان خواست خودرو را به مردم تحویل دهند؛ در واقع اگر قراردادی بسته شده است باید طبق آن قرارداد و مبلغی که در قرارداد آمده است، خودرو را تحویل مشتری دهند.

نماینده مردم جهرم در مجلس بحث ایمنی خودروها را اصلی مهم و حیاتی برشمرد و گفت: بارها و بارها بر ایمنی خودرو ها تاکید کرده ایم؛ قسمت عمده تصادفات جاده ای که هر ساله منجر به فوت 17 هزار نفر از هموطنانمان می شود، به کیفیت پایین خودروها بر می گردد؛ حتی اگر راننده هم اشتباه کند خودرو باید ایمن باشد که حداقل خسارت جانی را به راننده و سرنشین وارد کند.

رضایی در ادامه به قیمت خودروهای داخلی اشاره کرد و بیان داشت: واقعاً قیمت های فعلی قیمت های غیر واقعی هستند؛ در آن تلاطم بازار و قیمت ارز که موجب شد قیمت ها جهشی افزایش پیدا کند؛ ما همان قیمت ها را هم قبول نداریم؛ منتهی این که در شرایطی که بازار ثبات نسبی پیدا کرده است این که در یک روز بخواهد خودرو یک قیمت زیاد و قابل توجهی افزایش پیدا کند، نشان می دهد افرادی هستند که به دنبال منفعت و سود دهی بیشتری هستند که این مسئله هم اصلا قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون عمران گفت: این که یک خودرو بخواهد در یک روز سه چهار میلیون افزایش قیمت پیدا کند، اصلا قابل قبول نیست؛ بر چه مبنایی با چه استدلالی باید شاهد اینگونه افزایش قیمت باشیم؟ مگر چه جنسی افزایش قیمت پیدا کرده است که قیمت خودرو را افزایش می دهند؛ این افزایش قیمت اینچنینی تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست.

رضایی در پایان به لزوم ورود دستگاه های نظارتی جهت برخورد با متخلفین اشاره کرد و گفت: از سازمان های بازرسی، تعزیرات و تمامی سازمانی مربوطه انتظار می رود که در موضوع قیمت ها، نظارت جدی تر و دقیق تری داشته باشند و با کسانی که تخلف می کنند و در بازار تلاطم و بحرانی ایجاد می کنند با قاطعیت برخورد کنند.

تابناک فارس:جناب نماینده! تمام این سخنان درست است و همه مردم آن ها را از حفظند.

پیش از شما هم آقای بهرام پارسایی نماینده شیراز از وقتی نماینده شده اند از هر 4 کلمه شان، سه تایش مربوط به همین موضوع است اما...

اما چه فایده وقتی هرچه جنابان عالی راجع به این موضوع بیشتر حرف می زنید اوضاع بدتر می شود؟

چه فایده وقتی می شنویم تعدادی از نمایندگان دستشان با خودروسازان در یک کاسه است و حتی جهت اختلال در بازار خودرو با خودروسازان همکاری تنگاتنگ داشته اند و باز هم آب از آب تکان نمی خورد و خودروسازی سراسر مشکل و ایراد کماکان می تازد.

این سخنان جنابان نماینده که با هیچ عمل و نتیجه ای همراه نیست فقط نمک پاشیدن به زخم مردم است و بس.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار