مجری نمایشگاه بین‌المللی خرما با اشاره به برگزاری این نمایشگاه از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ مهرماه در شیراز گفت: در این نمایشگاه نخستین سامانه ملی خرما رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۷۸۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:جواد مرادپور با اشاره به برپایی دومین نمایشگاه بین‌المللی خرما در استان فارس اظهار داشت: استان فارس از رتبه‌های برتر در تولید خرما در کشور است که امسال دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی خرما در استان فارس با حضور شرکت‌هایی از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 80 مجموعه در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: از 11 استان کشور و 2 شرکت پاکستانی و تونسی در این نمایشگاه حضور دارند علاوه بر آن بازدیدکنندگانی از کشورهای پاکستان، آلمان، عمان، ایتالیا، قزاقستان، هند، روسیه و آمریکا به این نمایشگاه می‌آیند.

مجری نمایشگاه بین‌المللی خرما با بیان اینکه 60 درصد از نمایشگاه در اختیار استان فارس است، افزود: این نمایشگاه به تولیدکنندگان، بخش فرآوری، ماشین‌آلات مربوطه و زمینه‌های جانبی تولید مثل کود و سم اختصاص دارد.

 

مرادپور از تاثیر نخستین دوره نمایشگاه بر صادرات خرمای استان خبر داد و گفت: در سال گذشته که نخستین دوره نمایشگاه برگزار شد، 33 درصد صادرات خرمای استان افزایش یافت.

وی در ادامه تاثیرات برگزاری نمایشگاه بر فروش خرمای استان بیان کرد: بیش از 30 هزار تن خرما و محصولات آن در همان محیط نمایشگاه سال گذشته به فروش رفت و این بیانگر اهمیت برگزاری نمایشگاه خرما است.

مجری نمایشگاه بین‌المللی خرما با اشاره به برگزاری رویدادهای آموزشی در زمینه صادرات خرما در کنار این نمایشگاه از رونمایی کتاب « سیر تا پیاز خرما» و نخستین سامانه ملی خرما در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار