نخستین مرکز ترک اعتیاد ویژه بانوان با نظارت اداره بهزیستی در شهرستان داراب راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۷۸۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ 14 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:رئیس اداره بهزیستی داراب گفت: نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان در داراب با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون تومان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی و مشارکت نیک‌اندیشان دارابی راه اندازی شد.

لیلا خائفی ادامه داد: پیش از این مرکز ترک اعتیاد بانوان فقط در شیراز مستقر بود و اکنون داراب دومین مرکز را در سطح استان فارس ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش مرکز ترک اعتیاد داراب حداکثر ۳۰ نفر است و اکنون در آغاز کار ۷ نفر تقاضای ترک اعتیاد داشته و در این مرکز نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره بهزیستی داراب اظهار داشت: مرکز ترک اعتیاد درمان‌محور بانوان با حضور یک پزشک، یک روانشناس بالینی، مسئول کمپ و یک نفر به عنوان بین کمپی خدمات خود را ارائه می‌کند.

خائفی با اشاره به اینکه مبتلایان به انواع به مواد مخدر صنعتی و سنتی در این مرکز تحت مداوا قرار می‌گیرند، افزود: معتادان مددجو طی سه دوره ۲۱ تا ۲۸ روزه تحت نظارت پزشک و مشاور اقدام به ترک می‌کنند.

وی اضافه کرد: طول دوره درمان هر فرد برحسب آمادگی روحی و جسمی وی متفاوت است و ممکن است فردی در همان دوره اول و ۲۸ روز نخست، مراحل سم‌زدایی و ترک را طی کند اما فرد دیگر نیاز به طی دوره‌های دوم و سوم داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی داراب خاطرنشان کرد: مرکز ترک اعتیاد بانوان در بلوار امام شهر داراب قرار دارد و به طور شبانه‌روزی به ارائه خدمات می‌پردازد.

خائفی بابیان اینکه افراد از شهرستانهای همجوار نیز می‌توانند با مراجعه به این مرکز تحت مداوا قرار گرفته و اعتیاد خود را ترک کنند، افزود: هزینه ترک اعتیاد ۸۰۰ هزار تومان است و چنان چه فردی توانایی پرداخت نداشته باشد یک چهارم هزینه از او دریافت و مابقی مبلغ توسط خیرین و بهزیستی پرداخت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار