با حضور اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد؛
اولین نشست تخصصی مدیران و نخبگان شهری، ویژه مدیریت هماهنگ حریم کلانشهر مشهد در اندیشکده مدیریت شهری مشهد، وابسته به پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۷۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۸ 12 October 2019

به گزارش تابناک رضوی، در این نشست هم اندیشی که با حضور اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در اندیشکده مدیریت شهری مشهد برگزار شد حاضرین در خصوص موضوعات شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

 در ابتدای جلسه دکتر سرور عضو کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام، تحقیقات خود را در خصوص مسائل حریم شهرها در ایران ارائه کرد.

 

وی عنوان کرد: ادبیات مدیریت یکپارچه حریم کلان شهرها در طول 14 سال اخیر به مرور ساخته شده و اکنون تبدیل به جریانی شده است که بخشی از آثار آن در حساسیت مدیریت کلان شهرهای کشور، مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزارت و معاونت سیاسی وزارت کشور به نوعی از ابعاد مختلف امنیتی، مدیریتی، کاربری زمین، اسکان غیررسمی، نحوه همگرایی نهادها و... مشاهده می شود.

عضو کمیته مدیریت شهری مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در این خصوص نمی توان صرفا با روش های قدیمی پیش رفت ودر رابطه با این موضوع لازم است با حساسیت بیشتری گام برداشت.

 

شهریار آل شیخ معاون برنامه ریزی و منابع انسانی شهرداری مشهد اظهار کرد: مهمترین رسالت اندیشکده تدوین پیش نویس سیاست های کلی نظام در حوزه مدیریت شهری با استفاده از ظرفیت نخبگان ملی و ارائه به مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

 

وی عنوان کرد: اندیشکده کاملا متعلق به شهرداری مشهد نیست و طبیعتا جایگزین ساختار اجرایی پژوهشی شهرداری نبوده و هدفی مبنایی و در سطح ملی را ذیل اجزای پژوهشی مجمع تشخیص مصلحت نظام دنبال می کند.

 

آل شیخ با بیان اینکه مجموعه های اتاق فکری باید به تناسب موضوع از همه ظرفیت های فکری و علمی نخبگان بهره مند شود تاکید کرد: این نگاه باید فارغ از گرایش های سیاسی و تعلقات سازمانی صورت پذیرد.

 

گفتنی است این نشست هم اندیشی با ایراد سخن توسط امیرحسین قاضی زاده نماینده مردم مشهد و سلمان سامانی معاون هماهنگی وزارت کشور با تاکید بر حریم مشهد به پایان رسید.

 

یادآور می شودحسین مظفر و مرتضی نبوی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر میهمانان حاضر در این نشست بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار