نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز در پایان تاکید کرد: هر سال در آبان ماه با رویکردی امنیتی مواجه شده و به علت عدم انجام کار فرهنگی با مشکل امنیتی نیز مواجه ایم اگر با این موضوع به صورت اصولی پرداخته شود موضوع هفت آبان نقطه قوت فعالیت های فرهنگی فارس خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۷۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸ 09 October 2019

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام شامگاه چهارشنبه در شورای فرهنگ عمومی بیان کرد: این موضوع مشکلی است که در کل کشور وجود داشته است اما در فارس بیش از سایر نقاط کشور این موضوع رخ داده است و آن نیز موضوع هفت آبان است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: برای حل این مشکل که گاهی رنگ و بوی سیاسی میگیرد باید با موضوع فرهنگی برطرف شود.فارس دارای سابقه طولانی در تاریخ است و شاهد هستیم که محور های مختلفی از جمله محور اسلامی و ساسانی و .. در فارس وجود دارد.

آیت الله دژکام اضافه کرد: نگاه انحصار گرایانه در این موضوعات باعث شده تا این گرایش های فرهنگی با تعصب بر رفتار و گرایش ها دچار مشکل هویت خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه از حرم شاه چراغ(ع) تا تخت جمشید را میتوان محور گردشگری جدید در استان باشد ، افزود: تقابل های گرایش های مختلف در گردشگری نیز تاثیر گذار است و در تعیین هویت فرهنگی جامعه نیز با مشکل مواجه خواهیم شد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مدل کسرت گرایی غیر فروکاهشی بر اساس این طرح مطرح شده است که امکان بازگشت به ادیان قبل از اسلام وجود نخواهد داشت و باعث خواهد شد به علت کمال در این اندیشه افراد به این دین می پیوندند.

او در خصوص این طرح متذکر شد: در این طرح تمامی ابعاد فرهنگی استان فارس لحاظ شده است و سابقه تاریخی استان نیز در این مدل ارائه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: هر سال در آبان ماه با رویکردی امنیتی مواجه شده و به علت عدم انجام کار فرهنگی با مشکل امنیتی نیز مواجه ایم اگر با این موضوع به صورت اصولی پرداخته شود موضوع هفت آبان نقطه قوت فعالیت های فرهنگی فارس خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار