مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برای نخستین بار گواهی محصول سالم برای گوجه فرنگی در مزرعه‌ای در روستای حسن آباد تل کمین صادر شد.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸ 08 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: برای نخستین بار گواهی محصول سالم (ICM) برای گوجه فرنگی در مزرعه اکبر بهمئی کشاورز روستای حسن آباد تل کمین صادر شد.

او با بیان اینکه صدور گواهی محصول سالم برای سه بهره بردار دیگر نیز در دست اقدام است، افزود: پس از بررسی‌های آزمایشگاهی و تایید نبود نیترات، سموم و فلزات سنگین در این محصول، این بهره بردار موفق به گرفتن پروانه ICM یا پروانه کاربرد حد مجاز آلاینده‌ها از سوی انجمن صنفی کلینیک‌های گیاهپزشکی استان فارس شد.

رحیمی تصریح کرد: در این مزرعه مبارزه با آفات و بیماری‌ها با اجرای مدیریت تلفیقی آفات صورت گرفته و استفاده از سم بیولوژیک BT، رهاسازی زنبور براکون ونصب تله جهت مبارزه با آفت شب پره مینوز و هلیوتیس در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: تمام مراحل مصرف کود‌های پایه سایر توصیه ها‌ی تغذیه‌ای بر اساس نتایج آزمایشگاهی و با نظارت کارشناسان کلینیک و حفظ نباتات صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بستر‌های تولید محصول سالم به خوبی فراهم شده است، بر سالم سازی محصولات کشاورزی وارتقای کیفیت تغذیه تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار