عضو هیئت علمی گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت دانشکده پرستاری حضرت فاطمه (س) با اشاره به فرا رسیدن ایام پیاده‌روی اربعین حسینی به ارائه توصیه‌های بهداشتی به‌منظور تأمین سلامت زائران پرداخت.
کد خبر: ۷۸۶۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ 08 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: صدیقه فروهری به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: پیش از سفر، زیر نظر پزشک معالج بررسی شوند و در صورت لزوم، چکاپ‌های لازم را انجام داده و دارو‌های موردنظر پزشک را به همراه داشته باشند.

او همچنین به مبتلایان به فشارخون بالا و دیابت توصیه کرد تا در صورت تمایل به شرکت در این آئین، توصیه‌های پزشک معالج را جدی گرفته و در طول سفر نیز رعایت کنند.

فروهری با تأکید بر توجه زائران به مشکلات مفصلی و عضلانی، افزود: می‌توان برای پیشگیری از درد‌های عضلانی در طول مسیر، ساق پا و ران را با روغن زیتون ماساژ داد، مصرف خوراکی دارچین و یا زنجبیل نیز در افزایش توان عضلانی موثر است.

توصیه این عضو هیئت علمی برای هضم بهتر غذا و جلوگیری از نفخ و ترش کردن و سنگینی معده، مصرف مقدار کمی زیره یا نعناع خشک و یا شوید خشک روی غذای و یا جویدن بعد از غذا بود.

او همچنین از زائران خواست تا به همراه غذا، آب لیموترش مصرف کنند و ادامه دا: یک درمان ساده برای مسمومیت‌های گوارشی، جرعه جرعه نوشیدن آب جوش است.

فروهری، مصرف دمنوش نعناع، پونه، آویشن و یا زنیان به همراه عسل را برای درمان اسهال مناسب دانست و ادامه داد: اگر آب زیادی از بدن دفع شده، آب نمک رقیق همراه با مقداری قند و یا عسل می‌تواند مؤثر باشد، برای رفع یبوست نیز زائران می‌توانند با غذای خود چند قاشق روغن زیتون مصرف کرده یا قبل از غذا کمی عسل میل کنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: خوردن یک تا دو لیوان آب ولرم در صبح ناشتا می‌تواند مشکلات گوارشی را کاهش دهد.

فروهری افزود: برای برطرف کردن عطش، بهتر است از آب خیلی سرد یا آبی که با یخ سرد شده، استفاده نشود، افزودن مقداری آب لیموترش به آب، از تشنه شدن زیاد و داغی بدن جلوگیری می‌کند؛ همچنین سیب و خیار میوه‌های مناسب برای رفع عطش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار