مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: بیش از 13 هزارتن پسته از 16هزار و 400 هکتار باغ های این شهرستان برداشت شد.
کد خبر: ۷۸۶۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ 08 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایانا: علیرضا بصیری با بیان اینکه 20 درصد از پسته تولیدی به صورت کال فروشی برداشت و عرضه می شود، افزود: مابقی محصول پس از فرآوری توسط 23 ترمینال ضبط پسته شهرستان به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

وی با اشاره به اینکه ارقام مختلف پسته شهرستان نی ریز شامل اکبری، احمدآقایی، کله قوچی و اوحدی است، تصریح کرد: برداشت پسته در این شهرستان از پانزدهم شهریور ماه آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

بصیری ابراز کرد: در سال های اخیر به علت کاهش سطح آب‌ های زیر زمینی و افت کیفی آن، بسیاری از کشاورزان با ایجاد باغ های پسته به تولید این محصول روی آورده‌اند .

وی با اشاره به‌ نوسانات شدید دمایی، گرمازدگی، بارندگی های بی موقع در زمان گرده افشانی وخسارت تگرگ در سال جاری اظهار کرد: به علت عدم پوشش بیمه ای بسیاری از باغ ها، مکاتباتی با مراجع برای جبران خسارت سیل و تگرگ انجام شد که تسهیلاتی در این خصوص به باغداران در حال پرداخت است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز در پایان با تاکید بر لزوم تکمیل زنجیره تولید این محصول در شهرستان تصریح کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی در شهرستان، محصولات فرآوری شده با نشان منطقه تولید کننده محصول به بازارهای خارجی صادر شده و در نتیجه باغداران از ارزش افزوده این محصول بهره مند می شوند.

برچسب ها: تولید ، پسته ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار