کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه پژوهشگران باور دارند که مواد غذایی حاوی روی می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند، تصریح کرد: برخی از مواد غذایی دارای روی شامل بادام زمینی، گوشت قرمز و سفید بدون چربی هستند که در صورت مصرف مقدار مناسب و به صورت منظم می توانند به کاهش استرس شخص کمک کنند.
کد خبر: ۷۸۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۵ 06 October 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هنگام مواجه با شرایط پُرتنش و پُراسترس، نوع تغذیه فرد، نقش کلیدی و مهم در بهبود وضعیت جسمی، روحی و مقابله بهتر او با شرایط ایجاد شده بیرونی ایفا می‌کند.
داود سلیمانی افزود: استفاده از آن دسته مواد غذایی که از یک سو سطوح گلوکز (قند) خون را تعدیل می‌کنند و از سوی دیگر سبب مهار هورمون‌های مرتبط با استرس (کورتیزول و آدرنالین) می‌شوند و واسطه‌های شیمیایی حال خوب را افزایش می‌دهند، می‌تواند تا حدودی آرامش را به زندگی بازگرداند.
وی تصریح کرد: سیر، پیاز، موسیر، پیازچه و تره فرنگی دارای مقادیر بسیاری آنتی اکسیدان آلیسین هستند که علاوه بر شکست استرس، از ابتلا به سرماخوردگی نیز پیشگیری می‌کنند.
کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و دارو اظهارداشت: پژوهشگران به این نتیجه دست یافته اند که چای سبز آرامش بخش و دارای اسید آمینه‌ است و به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.
سلیمانی با بیان اینکه اسید فولیک موجود در برخی از مواد غذایی، موجب افزایش سطوح در گردش دوپامین یا همان واسطه شیمیایی حال خوب در مغز می‌شود، ادامه داد: سبزی‌های برگ سبز مانند اسفناج، انواع کلم، برگ چغندر، شلغم ، کلم بروکلی، لوبیا، عدس و نخود از جمله منابع مطلوب اسید فولیک هستند.
وی اضافه کرد: مغز‌های خوراکی سرشار از منیزیوم هستند و براساس نتایج مطالعات، منیزیوم، زودرنجی، رخوت و افسردگی را کاهش می‌دهد.
کارشناس ارشد صنایع غذایی معاونت غذا و دارو با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از افزایش وزن در استفاده از مغز‌ها نباید زیاده روی کرد، اظهارداشت: گردو، دارای «ALA» نوعی اسید چرب امگا ۳ است که نتایج مطالعات نشان داده است که ALA و دیگر «پلی فنول»‌های مغز ها، حافظه را تقویت می‌کند.
سلیمانی افزود: مصرف آووکادو، انواع توت، شکلات، ماهی، بابونه و انواع گوشت‌ها برای بدن مفید است و می‌تواند به کاهش استرس کمک کند.
وی با بیان اینکه پژوهشگران باور دارند که مواد غذایی حاوی روی می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند، تصریح کرد: برخی از مواد غذایی دارای روی شامل بادام زمینی، گوشت قرمز و سفید بدون چربی هستند که در صورت مصرف مقدار مناسب و به صورت منظم می توانند به کاهش استرس شخص کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار