ابراهیمی گفت: ۸۲ درصد زندانیان استان بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن دارند و حدود ۴۰ درصد از این زندانیان بین ۲۶ تا ۳۵ سال و بیشترین آمار بین جوانان است و این زنگ خطری برای مسئولان است.
کد خبر: ۷۸۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 05 October 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی فارس ظهر امروز در دیدار با آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با بیان اینکه فارس از لحاظ تعداد زندان، نخستین استان کشور است، اظهار کرد: این استان ۲۱ زندان و مرکز اصلاح تربیتی دارد.

او ادامه داد: ۹۷ درصد زندانیان در استان فارس مردان و ۳ درصد آن‌ها زنان و ۳۴ درصد زندانیان، محکومان مواد مخدر هستند.

ابراهیمی گفت: ۸۲ درصد زندانیان استان بین ۱۸ تا ۴۵ سال سن دارند و حدود ۴۰ درصد از این زندانیان بین ۲۶ تا ۳۵ سال و بیشترین آمار بین جوانان است و این زنگ خطری برای مسئولان است.

او تصریح کرد: ۲ برابر نسبی زندان‌ها زندانی وجود دارد و امکانات محدود و نیاز به کمک سایر سازمان‌ها است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدمات تامینی و تربیتی فارس تصریح کرد: ۷ درصد از زندانیان فارس مرتکب جرائم خاص و خشن شده اند و مجرمان حرفه‌ای هستند و دیگر زندانیان امکان بازگشت به جامعه دارند.

او گفت: با وجود محدودیت فضا و منابع انسانی متخصص، کمبود منابع مالی و مشکلات عدیده موجود در زندان ها، آسیب هایی وجود دارد که حرکت این سازمان را برای رسیدن به اهداف متعالی نظام کند کرده است.

ابراهیمی اضافه کرد: ساماندهی و بازسازی بافت‌های فرسوده و زندان ها، رعایت حقوق شهروندی زندانیان، تلاش برای اصلاح و ارتقای فرایندهای حوزه اصلاح و تربیت و ارتقای آموزش ها، تلاش برای توسعه اشتغال زندانیان حین حبس، توسعه کیفی و کمی کارآمد رشته‌های فنی و حرفه‌ای دارای بازار کار، حمایت موثرتر از زندانیان پس از آزادی، توجه ویژه به خانواده زندانیان، تلاش به منظور اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری و تلاش در جهت اننقال زندان عادل آباد به خارج از شهر از جمله برنامه‌های سازمان زندان‌ها است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار