امام‌جمعه شیراز گفت:امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ما رسماً به دشمن اعلام کردیم که نمی‌توانند با تحریم و فشار اقتصادی ما را از مواضع خود عقب نشانند اما سیاست‌ها باید طوری باشد که مردم در مشقت قرار نگیرند.
کد خبر: ۷۸۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ 04 October 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به امنیت پایدار کشور و لزوم شکرگذاری به‌پاس این موهبت گران‌قدر با تبریک هفته ناجا و با بیان اینکه نیروی انتظامی خدمت بزرگی به ملت می‌کند، اظهار داشت: امنیت مسئله بسیار مهمی است اما چون دائم امنیت مطلوب داریم، شاید قدر آن را آن‌طور که بایدوشاید ندانیم.

وی در ابتدا با اشاره به پیروزی نیروهای انصار الله یمن درنبرد زمینی با عربستان نیز گفت: این پیروزی ویژگی‌هایی دارد چراکه معمولاً در رابطه با قدرت‌های بزرگ و پولدارها، نبرد هوایی جریان داشته اما در عرصه نبرد زمینی آن‌ها نمی‌توانند نزدیک شوند؛ چراکه شهادت که نصیب آن‌ها نمی‌شود، مرگ هم در کمین آن‌ها است.

وی با بیان اینکه پایان جنگ را هم نیروی زمینی می‌برد، افزود: این عملیات قدرت یمن را در عملیات زمینی نشان داد و عربستان باوجود پشتیبانی قدرت‌ها، حریف یمن نشد.

امام‌جمعه شیراز با اشاره به اتهامات دشمن علیه نظام اسلامی در رابطه با پالایشگاه آرامکوی عربستان نیز گفت: آن‌ها ایران را متهم می‌کنند که آرامکو را زده است گرچه مسئولان دیپلماسی جواب آن‌ها را به‌خوبی دادند که اگر ما می‌خواستیم بزنیم، تمام آرامکو را نابود می‌کردیم.

دژکام با اشاره به قدرت نظامی ایران در جهان افزود: امروز قدرت نظامی ایران به حدی است که ما باوجود موشک‌های پیشرفته در یک شعاع 2 هزار کیلومتری از اطراف مرزها می‌توانیم به دشمن حمله کنیم و به تمام کسانی که چنگ و دندان نشان می‌دهند، نشان دهیم که نیروهای مسلح ما قدرتی دارد که می‌تواند دشمن بداندیش را با خاک یکسان کند.

*تا می‌گویی کار کن، می‌گوید اختیار ندارم!

وی در ادامه با اشاره به فرموده رهبر انقلاب در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: همان‌گونه که ازنظر نظامی در رأس هستیم ازنظر اقتصادی نیز باید سرآمد باشیم و به دنیا نشان دهیم فشار دشمن نمی‌تواند به کشور و مردم سختی برساند.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: ما رسماً به دشمن اعلام کردیم که نمی‌توانند با تحریم و فشار اقتصادی ما را از مواضع خود عقب نشانند اما سیاست‌ها باید طوری باشد که مردم در مشقت قرار نگیرند.

دژکام با بیان اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی تلاش‌ها انجام‌شده اما کافی نبوده، افزود: هر استانی یک وزیر معین دارد تا اهداف اقتصاد مقاومتی را پیش ببرد و فارسی‌ها باید مطالبه کنند که تا 1404 جایگاه فارس در اقتصاد کشور باید کجا بوده و چه نقشی ایفا کند.

وی همچنین گفت: در مورد مشکلات اقتصادی تا با مدیران حرف می‌زنید، می‌گویند تحت اختیار ما نیست لذا باید بهانه را از مدیران گرفت.

امام‌جمعه شیراز افزود: باید به مدیری که می‌خواهد به‌هرحال نانی از مدیریت خود بخورد گفت که این نوع مدیریت بی‌فایده و ابتر است.

*ناامیدی بزرگ‌ترین گناه

امام‌جمعه شیراز در خطبه نخست با اشاره به روایاتی از ائمه و قرآن در باب اهمیت امیدواری انسان، اظهار داشت: ناامید شدن از خدا، گناهش از تمام گناهان دیگر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در رحمت خدا همیشه به روی بندگانش باز است، افزود: کسانی را دیده‌ایم که پای چوبه دار برگشته‌اند و پس‌ازآن یک زندگی خوب داشته‌اند لذا باید به درگاه خدا توبه کرد و امیدوار بود.

دژکام خاطرنشان کرد: آن‌کسی که گناهش آشکار است نیز توبه کند و قرآن نیز می‌گوید قبل از اینکه عذاب آید، توبه کنید.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به مکافات عمل انسان نیز گفت: پس از مرگ به خاطر گناهانی که انسان می‌کند، از همان منزل اول عذاب‌ها به سراغش آمده و فرد گناهکار نیز هرچه فریاد می‌زند، کسی دیگر به او توجه نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار