امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه از سوی معاون رئیس جمهوری، هر وزیر به عنوان معین یک استان در موضوع اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعیین شده و وزیر کشور هم معین استان فارس است، گفت: مردم فارس باید این مسئله را مرتب رصد و مطالبه کنند که سال 1404 فارس و شیراز میخواهد کجا باشد و چه نقشی در اقتصاد ملی و فرهنگ بین المللی خواهیم داشت.
کد خبر: ۷۸۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۲ 04 October 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه 12 شهریور شیراز تدوین و اعلام و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب طی چند سال اخیر، هدف از آن را رسیدن کشور به جایگاهی رفیع و قدرتمند در حوزه اقصاد دانست.

وی با بیان اینکه طی بیش از یکسال و نیم اخیر مردم با عزت نفس در برابر فشارها و تحریمهای خرد کننده و شکننده اقتصادی مقاومت کرده اند، گفت: این مردم به دشمن اعلام کردند که نمیتوانید با تحریم و فشار اقتصادی ما را از مواضع خود عقب برانید، اما رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، باید به جایگاهی برسیم که مردم در صورت وارد شدن فشار اقتصادی، به مشقت نیفتند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه طی سالهای اخیر تلاشهایی انجام شده اما به حد لازم و کافی نبوده، گفت: تعیین سال 1404 برای تحقق این اهداف از سوی مقام معظم رهبری به معنای آنست که یک روزه نمیتوان به آن جایگاه رسید، اما بعد از تحقق این اهداف ایرانیها هیچ وقت خواری و ملال نخواهند دید.

او با اشاره به اینکه از سوی معاون رئیس جمهوری، هر وزیر به عنوان معین یک استان در موضوع اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تعیین شده و وزیر کشور هم معین استان فارس است، گفت: مردم فارس باید این مسئله را مرتب رصد و مطالبه کنند که سال 1404 فارس و شیراز میخواهد کجا باشد و چه نقشی در اقتصاد ملی و فرهنگ بین المللی خواهیم داشت.

امام جمعه شیراز با اشاره به جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فارس با حضور وزیر کشور، گفت: وزیر محترم کشور اعلام کردند که اختیارات مدیران استانی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی قابل ملاحظه است؛ این مطلب بهانه را از مدیرانی که خدای ناکرده کوتاهی میکنند، خواهد گرفت.

آیت الله دژکام ضمن قدردانی از تمام زحمات و تلاشهای مدیران، از همه آنان به جد درخواست کرد که تلاش مضاعفی را برای رسیدن سومین حرم اهل بیت(ع) به قله‌های رفیع فرهنگ، اقتصاد، سیاست و ... در دستور کار قرار دهند.

امام جمعه شیراز همچنین با تبریک روز نیروی انتظامی، از تلاشهای ناجا قدردانی و اضافه کرد: یکی از نعمتهای بزرگ که قدرش را کمتر میدانیم، امنیت است، چون دارای امنیت مطلوبی بوده و هستیم شاید ندانیم که چه نعمت بزرگی در اختیار داریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه خطبه دوم نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید سپاسگزار خداوند برای پیروزی نیروهای انصارالله یمن در نبرد زمینی باشیم، گفت: این پیروزی ویژگیهای ارزشمندی داشت.

او با بیان اینکه قدرتهای بزرگ و پولدارها، در عرصه نبرد هوایی دست برتر دارند، گفت: در عرصه نبرد زمینی که نبرد اصلی محسوب می‌شود و اگر فتحی اتفاق بیفتد توسط نیروی زمینی است، معمولا اینها نمیتوانند نزدیک بیایند زیرا از مرگ می ترسند، شهادت نصیب آنها نمیشود، مرگشان هم اول رفتن به جهنم است.

امام جمعه شیراز یکی از حاشیه های ارزشمند پیروزی انصارالله برای ایران را پایان شایعه سازی در مورد دخالت ایران در حمله به آرامکو دانست و گفت: دشمن شروع کرد به ایجاد این شایعه که ایران آرامکو را زده است، اگرچه مسئولان اعلام کردند اگر ایران میزد که همه آرامکو را نابود میکرد، همینکه قسمتی از آن تخریب شده نشان میدهد کار ایران نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: خدا به ایران این عزت را داده که اول توانایی زدن تمام پایگاه‌های مستکبران در شعاع 2 هزار کیلومتری مرزهایمان را داریم و با این قدرت به همه کسانیکه برای مستضعفان چنگ و دندان نشان میدادند اعلام کردیم که اگر بخواهند عزت و عظمت ام القرای جهان اسلام را به سخره گرفته و زیرسئوال ببرند به مرزهای کشور تجاوز کنند، با برخورد سنگین و کوبنده ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواجه خواهند شد.

امام جمعه شیراز همچنین در ادامه مباحث طرح شده در خطبه‌های هفته‌های گذشته در مورد خصوصیات مومن، با اشاره به احادیث و روایات مختلف یکی از نشانه‌های مومن را وجود خوف و رجا در دل فرد دانست و گفت: مومن واقعی و کامل کسی است که خوف و رجا در دلش به یک اندازه باشد، نه یکی کمتر نه یکی بیشتر.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه برخی از مومنان در مقام خوف هستند و برخی هم در مقام رجا، تاکید کرد که وجود خوف و رجا، در هر حال نشان از ایمان فرد است.

او با اشاره به سه آیه 53 تا 55 سوره مبارکه زمر، لزوم توجه به این سه آیه که پیرامون خوف و رجا است را یادآور شد و گفت: پشیمانی از گناه خوب است اما ناامیدی اصلا خوب نیست، خصوصا ناامید شدن از رحمت خداوند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه تنها گناهی که بخشیده نمیشود، شریک قائل شدن برای خداوند است، گفت: گناه حتی اگر کبیره باشد هم اگر فرد گناهکار به درستی پشیمان شده و توبه واقعی کند، مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد.

آیت‌الله دژکام، نمونه بارز رحمت واسعه خداوندی را افرادی دانست که به دلیل ارتکاب یک گناه به اعدام محکوم شده‌اند و پای چوبه دار از مرگ نجات پیدا می‌کنند و گفت: کسی که توبه می‌کند باید از گناه پرهیز کند.

امام جمعه شیراز به همه خصوصا روحانیون توصیه کرد که امید به بخشش و رحمت خداوند را به همه یادآوری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه قرآن میگوید که قبل از آمدن عذاب توبه کنید، به آیه 55 سوره زمر اشاره و تاکید کرد که این آیه بر تبعیت از دستورات الهی تاکید دارد؛ کسی که فرمان خداوند را نمیبرد نه امیدوار است نه ترسان.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار