قطعاً شوراها یکی از ارکان های مردم‌سالاری به شمار می‌رود؛ درحالی‌که تا کنون عملکرد شورای پنجم شهر شیراز مطلوب نبوده، به نظر می‌رسد اعضای شورا از شرایط و وظایف خود که خدمات‌رسانی به مردم است خارج‌شده‌اند و بیشتر با نگاه «حاکمیت» به مسائل می‌نگرند.
کد خبر: ۷۸۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 21 September 2019

تابناک فارس به نقل از کبنا: قطعاً شوراها یکی از ارکان های مردم‌سالاری به شمار می‌رود؛ درحالی‌که تا کنون عملکرد شورای پنجم شهر شیراز مطلوب نبوده، به نظر می‌رسد اعضای شورا از شرایط و وظایف خود که خدمات‌رسانی به مردم است خارج‌شده‌اند و بیشتر با نگاه «حاکمیت» به مسائل می‌نگرند.
روز چهارشنبه (27 شهریورماه) بود که تعبیه گیت الکترونیکی در میانه سالن جلسات صحن علنی شورای شهر شیراز، حاضرین را غافلگیر کرد، این اقدام بی‌سابقه سالن را به دو قسمت تقسیم می‌کند و به مدعوین حق ورود نمی‌دهد.
در شهری چون شیراز که پایتخت فرهنگ است تعبیه گیت کنترل تردد در ورودی سالن جلسات به دور از منافع مردم انجام می‌شود هرچند که در برخی شهرهای ایران شاهد ارائه خدمات مطلوب از سوی اعضای شورای شهر به مردم هستیم اما این اقدام نه‌تنها در چهار دوره گذشته شورای شهر شیراز بی‌سابقه بوده بلکه در تمام کشور نیز کم‌نظیر است.
به گفته یکی از کارکنان صحن شورای شهر شیراز نصب گیت تردد جهت کنترل ورودی حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه در پی داشته و این در حالی است که از ماه جاری حقوق برخی کارکنان این نهاد خصوصاً حوزه خدماتی نیز با کاهش زیادی مواجه بوده است.
متأسفانه دیده می‌شود بسیاری از مسائل بر اساس موضع‌گیری‌های سیاسی موردبررسی اعضای شورای شهر شیراز قرار می‌گیرد، موضوعی که به‌هیچ‌وجه در وظیفه شورای شهر نیست؛ نقش مردم در انتخاب اعضای شورا در تعیین وضعیت سرنوشت شهر بسیار مؤثر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار