امام‌جمعه فیروزآباد گفت: ایران در هشت سال جنگ دفاع مقدس عزت و شرافت خود را به جهان عرضه داشت و به جهانیان ثابت کرد که عزت خود را به هیچ‌چیز معامله نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۸۱۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 20 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ایران در هشت سال جنگ دفاع مقدس عزت و شرافت خود را به جهان عرضه داشته و به جهانیان ثابت کرد که عزت خود را به هیچ‌چیز معامله نخواهد کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ادامه داد: اما دشمن ما عزت و شرافت خود را فروخت و بیش‌ازپیش خود را ذلیل دست قدرت‌های استکباری نگه داشت.

هاشمی‌زاده اضافه کرد: ما در جنگ تحمیلی به تمام ابرقدرت‌ها نه گفتیم و روی پای خود ایستادیم تا پیروز شدیم اما دشمن ما باکمال وقاحت پناه قدرت‌های استکباری بود و بیش‌ازپیش خود را خوار و رسوا کرد.

وی بیان داشت: در این جنگ یک وجب از خاک خود را تسلیم دشمن نکردیم اما دشمن ما چه در حال جنگ و چه بعد از جنگ، کشور خود را تسلیم این قدرت استکباری همچون آمریکا کرد.

امام‌جمعه فیروزآباد ابراز داشت: در این جنگ هشت‌ساله معنویت و حاکمیت اسلام را در داخل و خارج از کشور گسترش دادیم اما دشمن ما فساد و فحشا را بخشی از مأموریت خود می‌دانست.

هاشمی‌زاده گفت: ما در این جنگ به نقطه‌ضعف‌های مقابله با دشمن استکباری پی بردیم و خود را آماده ساخته‌ایم و بعد از جنگ تحمیلی به صورتی پیش رفتیم که دشمن استکباری توان رویارویی با ما را ندارد اما دشمن ما یعنی رژیم سابق عراق هنوز کشورش درگیر بیرون راندن نیروهای آمریکایی از خاک خود است.

وی خاطرنشان کرد: ما در این جنگ توانستیم جوانانی را تربیت کنیم که فرماندهی میادین مختلف جنگ را با شهامت به عهده بگیرند اما دشمن ما با از دست دادن توان فرماندهی نیروهای مسلحش تنها در میادین جنگ تسلیم اراده فرماندهان ما شدند.

هاشمی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در هفته‌ای که گذشت و سخنان رئیس‌جمهور روسیه در این اجلاس افزود: رئیس‌جمهور روسیه در این اجلاسیه با به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد که مسلمانان باهم برادرند و اگر طایفه‌ای از مسلمین، با طایفه دیگر به نزاع برخاست باید آن‌ها را کنار یکدیگر نشانند و صلح و سازش میان آن‌ها برقرار کرد.

وی ادامه داد: لذا عربستان سعودی که یک کشور اسلامی است نباید برادران خود را در یمن، بحرین و سوریه به قتل رساند.

امام‌جمعه فیروزآباد اضافه کرد: این سخنان یک فرد مسیحی و یا شاید سوسیالیست به یک کشور مسلمان ذلت است تا برای عربستان به خود بیاید و دست از برادرکشی بردارد.

هاشمی‌زاده در بخش پایانی خود با اشاره به حمله پهپادی انصارالله یمن به مراکز نفتی آرامکو در عربستان سعودی بیان داشت: سعودی‌ها با توجه حملات مکرر به مردم بی‌دفاع یمن و کشتار بی‌رحمانه مردم باید انتظار انتقام نیروهای مسلح یمن را، یک مسئله طبیعی بدانند.

وی ابراز داشت: انصار الله یمن که تاکنون خویشتن‌داری کرده بود و راه خاموش کردن کودک‌کشی این جنگ از راه دیپلماسی می‌دانست و مشاهده کرد نه سازمان ملل، نه شورای امنیت و نه مراکز حقوق بشری گوش شنوایی دارد از روی ناچار دست به انهدام بزرگ‌ترین مرکز اکتشاف، پالایش و نگهداری نفت در جهان یعنی مراکز نفتی پالایشگاه آرامکو زد و نیمی از صادرات نفت عربستان متوقف کرد که درس عبرتی باشد برای آمریکا و جنایتکاران سعودی که دست از کشتن مردم بی‌دفاع یمن بردارد و بگذارند مردم یمن خود برای کشور خود تصمیم بگیرند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار