امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه از لحظه‌های عمر و جوانی در روز قیامت پرسیده می‌شود، عنوان کرد: مسوولان نیز در روز قیامت باید پاسخگو باشند که از فرصت مسئولیتشان از سرمایه جوانان چه استفاده‌ای کردند.
کد خبر: ۷۸۱۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳ 20 September 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه جهرم با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، اظهار داشت: صحیفه سجادیه هدیه این امام همام به دنیای اسلام و بشریت است که قدر آن حتی در میان شیعیان مغفول مانده است.

وی با اشاره به دعای بیستم صحیفه سجادیه که به مکارم الاخلاق نامگذاری شده است، افزود: بسیاری از بزرگان دین به این دعا عنایت ویژه‌ای داشته و کتاب‌ها و شرح‌های بسیاری در مورد این دعا نوشته شده است.

امام جمعه جهرم به گزیده‌ای از دعای مکارم الاخلاق اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) در بخشی از این دعا می‌فرمایند «خدایا در این دنیا مرا به کارهایی وادار که در آخرت در مورد آن از من سوال می‌کنی»؛ جوانی، وقت، انرژی، عمر و... اموری است که در قیامت از آن سوال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارها نزد خداوند برتری دارد، بیان کرد: از جمله اموری که خداوند از آن سوال می‌کند نماز، روزه، زکات، حج و.. است که بسیار بر آن تاکید شده است. معرفت توحیدی، ایمان، باورها، اعتقادات و محبت نسبت به اهل‌بیت عصمت و طهارت باید از دغدغه‌های مردم باشد.

مدبر با اشاره به اینکه ولایت و محبت اهل‌بیت(ع) را باید سرلوحه امور خود کرد، گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند گردنه‌های بسیاری در روز قیامت در جلو روی مردم است و کسانی که بارشان سنگین است نمی‌توانند از این گردنه‌ها عبور کنند.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه در برخی از روایات آمده که در قیامت 50 گردنه پیش پای شما است، تاکید کرد: از همه دشوارتر گردنه حق الناس است که بر آن تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه از لحظه‌های عمر و جوانی در روز قیامت پرسیده می‌شود، عنوان کرد: مسوولان نیز در روز قیامت باید پاسخگو باشند که از فرصت مسوولیتشان از سرمایه جوانان چه استفاده‌ای کردند.

مدبر با اشاره به نسخه مقام معظم رهبری برای حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: برخی تغییر رویکردها از سوی مسوولان در جامعه دیده می‌شود که امیدوارکننده است. ما آینده را روشن می‌بینیم و امیدواریم نگاه و تکیه به مردم و جوانان در جامعه تداوم پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دل بستن به کشورهای اروپایی نتیجه‌ای ندارد، گفت: آن‌ها نمی‌دانند مردم ما تربیت شده امام حسین(ع) هستند و زیر بار ذلت نمی‌روند.

خطیب نمازجمعه جهرم همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید مدارس اشاره کرد و خواستار برنامه‌ریزی مدون و ویژه برای دانش‌آموزان و آیندگان ایران اسلامی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار