دبیر اجرایی نظام کشاورزی مرودشت گفت: در شرایطی که دولت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بر اساس تورم موجود در جامعه و هزینه‌های تولید محصول تعیین نمی‌کند در واقع دست دولت در جیب کشاورزان است و از جیب آنها به مردم یارانه می‌دهد تا بتوانند نان را با قیمت کمتری خریداری کنند و از طرفی از هزینه‌های خود می‌کاهند.
کد خبر: ۷۸۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ 18 September 2019

به گزارش تابناک فارس: سید جعفر حسینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی مرودشت افزود: از مشکلات اصلی کشاورزی کشور عدم رعایت الگوی کشت توسط کشاورزان است که باید توجه داشت مهمترین راه اجرای الگوی کشت اعلام به موقع نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی است.

وی هشدار داد که در سال جاری با توجه به تحریم‌هایی که کشور با آن مواجه است تداوم این شرایط و اعلام دیرهنگام نرخ تضمینی خرید گندم و مناسب نبودن قیمت آن بر اساس هزینه‌های تولید باعث می‌شود که خودکفایی گندم از دست رود.؛هر چند کشاورزان تمایلی به عدم همکاری با دولت ندارند.

حسینی ادامه داد: در شرایطی که دولت نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی را بر اساس تورم موجود در جامعه و هزینه‌های تولید محصول تعیین نمی‌کند در واقع دست دولت در جیب کشاورزان است و جیب آنها به مردم یارانه می‌دهد تا بتوانند نان را با قیمت کمتری خریداری کنند و از طرفی از هزینه‌های خود می‌کاهند.

دبیر اجرایی نظام کشاورزی مرودشت گفت: در این شرایط در صورتی که درخودکفایی گندم موفق نباشیم ممکن است ایالات متحده آمریکا گندم را نیز به لیست تحریم‌ها اضافه کند بنابراین لازم است نرخ خرید تضمینی این محصول برای سال زراعی جاری واقعی باشد.

حسینی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در ابتدای فعالیت خود در دولت دهم گفت: روحانی زمانی که پیروز انتخاب شد بزرگترین دغدغه خود را خالی بودن سیلوهای گندم می‌دانست و به دنبال آن بود که چگونه باید نان مردم را تامین کند اما باید به وی هشدار داد که تاریخ دوباره در حال تکرار شدن است و برخی از مسئولان عامدانه نرخ خرید تضمینی گندم را به موقع اعلام نمی‌کنند.

وی افزود: کشاورزان سال‌های سال است که رابطه تجاری با واسطه‌ها دارند و در موارد متعددی مجبو ربه فروش محصولات خود به سلف‌خرها هستند هرچند که با ایجاد سامانه خرید تضمینی میزان فروش گندم به صورت با واسطه کاهش یافته است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
کدام دولت از اول انقلاب دستش درجیب ملت نبوده در کدام مورد در جیب مردم نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار