مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: با توجه به سرشماری کندو‌های زنبور عسل از ششم تا نوزدهم مهرماه، در طول مدت زمان آمارگیری جا به جایی کلنی‌ها در این شهرستان ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹ 17 September 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: به منظور مشخص شدن دقیق میزان تولید، اشتغال، تعداد کندو و تعداد بهره بردار، همزمان با سراسر کشور از ۶ تا ۱۹ مهرماه کندو‌های زنبور عسل شهرستان کازرون سرشماری و در طول مدت زمان آمارگیری جابه جایی کلنی‌های زنبور عسل در سطح شهرستان ممنوع است.

او ادامه داد: ضروری است زنبورداران قبل از آغاز سرشماری به مراکز جهاد کشاورزی و یا شرکت تعاونی زنبورداران شهرستان مراجعه و آدرس محل استقرار کندو‌های خود را ارائه دهند تا گروه‌های سرشماری برای حضور در زنبورستان آنان اقدام کنند.

رشیدی با بیان این که کسانی که در سرشماری شرکت نکنند دفترچه آنان تمدید نخواهد شد و نمی‌توانند از هرگونه خدمات دولتی اعم از تسهیلات بانکی و تهیه شکر بهره‌مند شوند، افزود: بدست آوردن اطلاعات صحیح تعداد کلنی، تعداد مهاجران به شهرستان و میزان عسل حاصل شده در دوره زمانی تولید عسل در تصمیم گیری صحیح و اصولی و خدمات‎دهی بسیار اهمیت دارد.

طبق آمار پارسال از ۸۲ هزار کلنی زنبور عسل در شهرستان کازرون، ۷۵۰ تن عسل تولید شد و این شهرستان رتبه دوم تولید عسل در استان فارس دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار